Jump to content
Annons

Sommar och Sol


tom

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1. Rena skiten
      1
    • 2. Okay
      4
    • 3. Bra
      0


Recommended Posts

Vår låt som vi skulle skicka in till studiofestivalens sommarlåtstävlingen. Men ett skivbolag ville göra en singel på den så det blev ingen tävling. Men här är den för lyssning. Den ligger som utmanare på någon lista, så det vore roligt om ni kunde rösta på den så får vi se på vilken plats den hamnar.

/Tom

Sommar och Sol

LÅTNAMN: Sommar och Sol

ARTIST/GRUPP: Metro

GENRE: Sommarpop

KOMPOSITÖR: Metro

PRODUCENT: Metro

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig cd singel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Öh... Vilket skivbolag då?

Det mycket Per Gessle över rösten... Dåligt ljud, men låten kan säkert segla in på svensktoppen. Med en jädrans tur så... 😄

Texten känns inte så bra. Hallonsaft och korvgrillning... affärer med kläder, där mammor(?) bara ska kolla och inte köpa något... hehe... Känns helt off, men, men, vem är jag att döma? 🙁

Usch, var jag elak nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Öh... Vilket skivbolag då?

Det mycket Per Gessle över rösten... Dåligt ljud, men låten kan säkert segla in på svensktoppen. Med en jädrans tur så...  😄

Texten känns inte så bra. Hallonsaft och korvgrillning... affärer med kläder, där mammor(?) bara ska kolla och inte köpa något... hehe... Känns helt off, men, men, vem är jag att döma?  🙁

Usch, var jag elak nu?

Det vad ju det sommarlåtstävlingen gick ut på. En enkel låt typ Gyllene Tider

Skivbolaget heter Mariann Grammofon

Redigerat av tom
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Grattis!

Sedärja, då hade jag rätt i mina omdömen. Igen! Det var väl ni som sjöng om Nice? Mariann Grammofon Records, stort...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det låter Gessle i sången, och i övrigt låter arrangemanget som nåt som man hört på finlandsbåtens inbyggda radio. Det kanske svänger men det är inte originellt för fem öre, men den går säkert hem bland vanligt folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ingenting om den här genren, och vill heller inget veta 😛 Men den hade förmodligen vunnit Studios Sommarlåtstävling, och det mina vänner, är inte det sämsta 😲

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...