tom Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Vår låt som vi skulle skicka in till studiofestivalens sommarlåtstävlingen. Men ett skivbolag ville göra en singel på den så det blev ingen tävling. Men här är den för lyssning. Den ligger som utmanare på någon lista, så det vore roligt om ni kunde rösta på den så får vi se på vilken plats den hamnar. /Tom Sommar och Sol LÅTNAMN: Sommar och Sol ARTIST/GRUPP: Metro GENRE: Sommarpop KOMPOSITÖR: Metro PRODUCENT: Metro INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STATUS: Färdig cd singel
Thimmie Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Öh... Vilket skivbolag då? Det mycket Per Gessle över rösten... Dåligt ljud, men låten kan säkert segla in på svensktoppen. Med en jädrans tur så... 😄 Texten känns inte så bra. Hallonsaft och korvgrillning... affärer med kläder, där mammor(?) bara ska kolla och inte köpa något... hehe... Känns helt off, men, men, vem är jag att döma? 🙁 Usch, var jag elak nu?
tom Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 (redigerat) Öh... Vilket skivbolag då? Det mycket Per Gessle över rösten... Dåligt ljud, men låten kan säkert segla in på svensktoppen. Med en jädrans tur så... 😄 Texten känns inte så bra. Hallonsaft och korvgrillning... affärer med kläder, där mammor(?) bara ska kolla och inte köpa något... hehe... Känns helt off, men, men, vem är jag att döma? 🙁 Usch, var jag elak nu? Det vad ju det sommarlåtstävlingen gick ut på. En enkel låt typ Gyllene Tider Skivbolaget heter Mariann Grammofon Redigerat 17 juli 2005 av tom
musik (oregistrerad) Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Grattis! Sedärja, då hade jag rätt i mina omdömen. Igen! Det var väl ni som sjöng om Nice? Mariann Grammofon Records, stort... 🙂 :musik
Nossloh Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Jag håller med om att det låter Gessle i sången, och i övrigt låter arrangemanget som nåt som man hört på finlandsbåtens inbyggda radio. Det kanske svänger men det är inte originellt för fem öre, men den går säkert hem bland vanligt folk.
Rockypop Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Vet ingenting om den här genren, och vill heller inget veta 😛 Men den hade förmodligen vunnit Studios Sommarlåtstävling, och det mina vänner, är inte det sämsta 😲 Rockypop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.