Jump to content
Annons

hehe, hittade massa ungdomsverk :P


Recommended Posts

Hej alla glada!

Hittade ett lass logic-försök som jag gjorde i mitten av gymnasiet. Otroligt kul att lyssna på nu 😄

Jag hade aldrig jobbat med musikdatorskapande förut och allt är de medföljande instrumenten så börja inte klaga på EQ, effekter osv ;P Startar tråden för att det kanske är fler som har några gamla första försök på lager som kan vara roliga att lyssna på 🙂

Fast jag har nog faen gått bakåt i min utveckling haha. För är inte det här "må bra"-musik så vet jag inte vad haha 😛

447ZiPlus och wFx är väl plattans hits antar jag 😛

447ZiPlus (Saxen är 5+ bara den. Minst! 😛 Låttiteln kommer från monitorn jag jobbade vid i skolans datorsal)

Flöjten och jag (Spinner vidare med samma ljud)

Flotty (Den här är ytterst experimentell! ;P)

Havsuttern (Här går vi på djupet!)

Julkoral (Lite småstel harmonisering av en koral. Förutom mittendelen så är det rätt ok stämföring)

wFx - gjorde ett försök med drum 'n' bass. Skönt varierat basdunk jag fick tag i lol 😄

Sååå, släng upp era milstolpar från den tidiga karriären! ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe... riktigt kul! Vilken var du mest nöjd med? Låten "447ziPlus" låter som intromusik till en svensk såpa! 🙁

Får se om jag vågar slänga upp någon... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... riktigt kul! Vilken var du mest nöjd med? Låten "447ziPlus" låter som intromusik till en svensk såpa! 🙁

Får se om jag vågar slänga upp någon... 😄

mest nöjd är jag helt klart med 447ZiPlus 😛 Konstigt nog så är det det absolut första jag gjorde. Harmonierna sitter bra och ligger i schyssta lägen. Sen så är det en väldigt uppiggande melodi 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser TV4:s dagstablå rulla framför mina ögon till 447ZiPlus  😉

Alt. en zoomning över "Varuhuset" 🙂

Hehe... det var fler än jag som tycker att den passa i svensk tv! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Moonshine (oregistrerad)

Instämmer med TV-tablån alltså. Har ännu bara dragit igenom 447ZiPlus, men den är riktigt mysig. Välgjord, välbalanserad och mysigt arrangerad. Jag gillar den starkt, trots att den inte är i närheten av vad jag annars brukar tända på.

Det enda är väl kanske att basgången i bakgrunden kan bli något tjatig, men låten är kort, så det är ingen större skada egentligen. Klart mysigt, och som några andra får jag lust att gräva fram gamla demos och lyssna igenom :rolleyes:

*går iväg och gräver i fasttrackermappen*

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. låter bra. själv har jag mina sådana ungdomsverk på kassettband endast. känns lite ibland som om man lättare "fick till det" när man var yngre och allt det där med att hålla på med musik på dator var helt nytt. man bara gjorde låt på låt, medan man nu sitter och tweakar med varje låt i oändlighet innan den blir riktigt klar.... nån som känner på samma sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Fan vad underbart! 447ZiPlus, är som alla säger, som direkt hämtad ur någon svensk (ostig) TV-serie. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Julkoralen är ju mästerlig! Har du gjort melodin eller är den en "traditional"? Norpar den till mp3:an. I ö kul att någon är beredd att ta över efter Dave Grusin, han måste vara rätt gammal nu då han gjorde filmmusik redan till "The Graduate" (jo, det var inte bara Paul Simon). Gillar ditt luftiga sound och melodikänsla. Som sagt, koralen sticker ut i denna snygga samling och den är helt klart värd en fortsättning och sångtext! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, efter nerfadningen i slutet av första låten väntar man bara, preciiiis som alla varit inne på, att någon ska säga "kl är 9, dags för nyheter å väder"

Men det e ju f¤ bra musik som spelas när klockan går eller när det stackars lilla instängde strecket förgäves försöker springa ifrån rutan på testbilden (den som desperat går fram å tillbaka i vänstra hörnet, instängd) , så d e grymt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...