Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har laddat ner en gammal Queen-konsert från Argentina 1981 (inget jag känner speciellt dåligt samvete för, det är inget man kan köpa, utan någon gammal TV-sändning). Men har stora problem att titta på den!

"Paketet" ser ut enligt följande (mappstruktur):

Queen_Argentina_1981

disc_1

EXT

MPEGAV

SVCD

disc2

disc3

(disc_2&3 har samma undermappar som disc_1)

I EXT-mappen finns en fil som heter SCANDATA.DAT. I MPEGAV-mappen finns filen AVSEQ01.MPG och i SVCD-mappen finns filerna ENTRIES.SVD, INFO.SVD, LOT.SVD, PSD.SVD, TRACKS.SVD samt SEARCH.DAT.

Begriper inte hur jag ska lyckas spela upp det hela?!?! Försöker jag spela upp mpg-filen i MS Mediaplayer så säger den bara att formatet inte stöds (p g a någon felaktig codec). Inga erbjudande om att försöka hämta hem en sådan. I Realplayer är det samma sak, även om den hämtar hem något hjälpprogram. Men det går ändå inte att spela, utan den hänvisar till att man måste installera någon slags MPEG-2-decoder. Har även försökt med detta, samt att installera en spelare (trial-version) som ska klara formatet, men utan framgång.

Det trevligaste för min del hade varit att bränna ut rasket på en DVD-skiva så att man kan kika på det på TVn.

Någon som har några förslag?

Edit: Ser att min radindragningar på mappstrukturen ej kom med, hoppas det är förståelig ändå?

Redigerat av JJRockford
Annons
Postat

Har du proavat att bränna ut dom rakt av i tex. Nero?.......den där filstrukturen har jag på mina SVCD.skivor efter bränning och dom funkar kanon i DVD.spelaren

Postat

det smidigaste brukar vara att mounta skivan i Daemon Tools (gratis) och sen köra den i WinDVD eller Cyberlink DVD (DVDprogrammen brukar följa med grafikkort/dator/DVDspelare) alternativt bränna ut en skiva och köra i DVDn.

Det är troligtvis en SVCD-kopia du har (dvs MPEG-2)

VLC är också ett bra tips.

Postat

DVDCreator funkade bra! Öppnade filerna där och brännde sen ut dom på en DVD-skiva. Visserligen tar det en evighet att skapa DVD-filerna, men det kan man ju stå ut med.

Tack för tipsen!

Postat

Gott att du har fått det att fungera 😳

Snabbare och lättare om din DVD spelare klarar SVCD är precis som tipset du fick ovan.

Bränn en SVCD skiva i lämpligt brännarprogram.

MPEG2 kan inte spelas om du inte har någon lämplig codec för det i datorn. Har du något DVD spelar program typ WinDVD och installerar det, så ska troligtvis även Mediaspelaren klara av att spela upp filerna sen.

VLC har jag faktiskt inte testat själv, men den klarar av det mesta, så prova =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.