Jump to content
Annons

Mathias Wallin - Dyrbaraste Gåvan


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      0
    • 3
      1
    • 2
      1
    • 1
      2


Recommended Posts

Annons
Mathias, fan du dumpar fyra låtar här som nykomling. Vad är din förväntan av det här forumet egentligen? Ett tips - det här är INTE P3 Demo.

Va? Skall jag vänta tills jag blir veteran? Kan man bli de utan att göra något?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Wallin min vän: Hammagrella menar att det bara är för mycket att lägga upp fyra låtar på en gång, alldeles oavsett om man är nykomling, hängt med ett tag eller är veteran. Det finns en tråd om det tror jag. Veteran blir man efter att ha postat tillräckligt många inlägg. Jag själv måste ha något slags Studiorekord i att bli veteran snabbt! Kan någon konfirmera det?

Välkommen förresten!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Wallin min vän: Hammagrella menar att det bara är för mycket att lägga upp fyra låtar på en gång, alldeles oavsett om man är nykomling, hängt med ett tag eller är veteran. Det finns en tråd om det tror jag. Veteran blir man efter att ha postat tillräckligt många inlägg. Jag själv måste ha något slags Studiorekord i att bli veteran snabbt! Kan någon konfirmera det?

Välkommen förresten!

🙂

:musik

Ok, nu vet jag att det är så...förstår inte varför dock. Tack för välkommnandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Wallin min vän: Hammagrella menar att det bara är för mycket att lägga upp fyra låtar på en gång, alldeles oavsett om man är nykomling, hängt med ett tag eller är veteran. Det finns en tråd om det tror jag. Veteran blir man efter att ha postat tillräckligt många inlägg. Jag själv måste ha något slags Studiorekord i att bli veteran snabbt! Kan någon konfirmera det?

Välkommen förresten!

🙂

:musik

Ok, nu vet jag att det är så...förstår inte varför dock. Tack för välkommnandet!

Hehe... du förstår inte varför? Ska jag förklara?

Det är 4410 registrerade medlemar, anta att alla slänger upp fyra låtar var. Då skulle det bli 17640 låtar att lyssna på. 🙂

Jobbigt värre... 🙂

Det är ju ett scenario som aldrig kommer att inträffa, men sig att 100 personer postar fyra låtar var. Eller 50. Är du med? Sedan hadlar det om att ge och ta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... du förstår inte varför? Ska jag förklara?

Det är 4410 registrerade medlemar, anta att alla slänger upp fyra låtar var. Då skulle det bli 17640 låtar att lyssna på. 🙂

Jobbigt värre... 🙂

Det är ju ett scenario som aldrig kommer att inträffa, men sig att 100 personer postar fyra låtar var. Eller 50. Är du med? Sedan hadlar det om att ge och ta.

Ok, jag är med. Men jag kan inte ge något eftersom jag precis börjat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... du förstår inte varför? Ska jag förklara?

Det är 4410 registrerade medlemar, anta att alla slänger upp fyra låtar var. Då skulle det bli 17640 låtar att lyssna på.  🙂

Jobbigt värre...  🙂

Det är ju ett scenario som aldrig kommer att inträffa, men sig att 100 personer postar fyra låtar var. Eller 50. Är du med? Sedan hadlar det om att ge och ta.

Ok, jag är med. Men jag kan inte ge något eftersom jag precis börjat.

Jo, du kan ge ändå. Tex säga vad du tycker om en låt, kanske inte ge så mycket feedback på själva produktionen (om du nu inte tycker att du kan). Men allt annat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, du kan ge ändå. Tex säga vad du tycker om en låt, kanske inte ge så mycket feedback på själva produktionen (om du nu inte tycker att du kan). Men allt annat. 😮

Jo de kan jag ju göra 😳 tack thimmie

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från alla andra tänkte jag ge feedback på låten. :rolleyes:

* Instrumentet som kommer in vid 00:55 känns inte helt stämt och vid 01:02 låter det riktigt ostämt.

* Piano och gitarr krockar lite tycker jag. Skippa antingen det ena eller det andra eller försök separera dem på något annat sätt genom att låta de spela lite mer olikt varandra.

* Sången är lite för låg, i verserna hör man inte texten om man inte anstränger sig för att höra den.

* Hihaten är för hög och dessutom lite enformig, låter inte riktigt riktig, prova att variera velocity lite, och kanske klang om du har möjlighet.

Nu när jag har gnällt en massa (nåja, konstruktivt var det väl? :rolleyes: ) så tycker jag det är skönt att höra lite "lugn" lovsång, om man jämför med t ex Vineyards skivor eller Lovsånger från Davids hjärta så känns det som om de där har dragit på hela baletten med elgitarrer och allt - det här påminner mer om när man sitter i ett ganska litet rum och sjunger från hjärtat liksom. Men försök gärna att skala av den ännu mer så texten kommer fram bättre! Kanske skulle den vara ännu bättre med bara akustisk gitarr och sång?

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från alla andra tänkte jag ge feedback på låten. :rolleyes:

Ujuj! Så bra... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Se där Wallin, redan några inlägg utan att posta en enda ytterligare demo. Det är många som tycker det är kul att höra andras demo och vill gärna höra alla eller så många som möjligt. Själv har jag märkt att det blivit svårare att hinna med det. Men man får ju göra ett urval. Och mina egna grejer är långifrån klara än, för jag fick ljudkortet först i helgen...

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från alla andra tänkte jag ge feedback på låten. 😄

* Instrumentet som kommer in vid 00:55 känns inte helt stämt och vid 01:02 låter det riktigt ostämt.

* Piano och gitarr krockar lite tycker jag. Skippa antingen det ena eller det andra eller försök separera dem på något annat sätt genom att låta de spela lite mer olikt varandra.

* Sången är lite för låg, i verserna hör man inte texten om man inte anstränger sig för att höra den.

* Hihaten är för hög och dessutom lite enformig, låter inte riktigt riktig, prova att variera velocity lite, och kanske klang om du har möjlighet.

Nu när jag har gnällt en massa (nåja, konstruktivt var det väl? 😠 ) så tycker jag det är skönt att höra lite "lugn" lovsång, om man jämför med t ex Vineyards skivor eller Lovsånger från Davids hjärta så känns det som om de där har dragit på hela baletten med elgitarrer och allt - det här påminner mer om när man sitter i ett ganska litet rum och sjunger från hjärtat liksom. Men försök gärna att skala av den ännu mer så texten kommer fram bättre! Kanske skulle den vara ännu bättre med bara akustisk gitarr och sång?

// David

Tack så jätte mycket för feedbacken! Jag har så mycket att lära. Jag håller med dig när det gäller lovsång. De ska va enkelt och ändå bra, lite trött på moderna lovsången med för mycket fokus på musiken när det är texerna som är viktigast.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag inte lyssnat på det här, men kan man sjunga lovsånger även mitt under terminen??

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så gillade jag typ inget med detta... Kaggen låter verkligen inget bra sången vek och med aldeles för mycket reverb. Låten nja ingen höjdare den heller...

OBS! detta är min högst personliga åsikt.

Men kämpa på!

tack för din åsikt, man kan inte gilla all musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...