favino Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Som default (tack o lov) så ändras ju färgen på Audio spår & regionerna när man spelar in. Det gör ju hela editfönstret lite mer lättöverskådligt. Att sen färgerna verkar slumpas lite hur som helst gör ju inget direkt, även om det hade vare trevligt att kunna märka upp regioner liksom man kan märka parter i cubase med valfri färg. Midispår däremot; I mitt PT 6.4 på Mac G4 så blir alla midi spår och regioner ljusblå. Varför då? det räcker om en kanal blir blå, o nästa nån ny färg precis som på Audio spåren. Kan detta göras? Just nu har jag en massa färglada Audiospår som gör att man hittar hyggligt snabbt, Men midi spåren ligger som en ljusblå smurfröra och får mig att gång på gång börja editera fel region..
ProTools Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Hallå, I ProTools 6.9 kan du färgkoda alla spår precis hur du vill, men det som styr färgen på spåren i 6.4 är antingen midikanal eller midiport, vilken man kan välja själv i midi inställningarna.
favino Postat 18 juli 2005 Trådstartare Postat 18 juli 2005 Ok tack, då fattar jag! Får överleva "dagens ilands problem" ett tag till.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.