Jump to content
Annons

Idol + Auto-tune = sant?!


lavrell

Recommended Posts

Lyssna på detta klipp från Idol's livesändning när Daniel Lindström sjunger Mauro Scoccos hit Sarah.

Är det inte lite väl mycket Auto-tunevarning vid 0:30?

Tycker det är förjävla illa av folket bakom programmet att tillåta Auto-tune vid livesändningarna eftersom de flesta ej hör det.

Kanske bara Daniel som va hjälpt av Auto-tunern eftersom de andra kunde sjunga falskt på riktigt utan att man hörde nån Auto-tune. Så BMG kanske endast använde det på sin egen favoritartist?

Man slutar aldrig förvånas över vissa i branchen 😕

Länken igen för er som missade ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom att musiken hoppar till på samma ställe så är jag faktiskt tveksam. Eller vad säger ni? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att musiken hoppar till på samma ställe så är jag faktiskt tveksam. Eller vad säger ni?  😳

Håller med, låter som ett hack i hela skiten.

Edit: ett hack och inte en hack 🙁

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du spelat in det från TV eller vad? Låter mer som ett encodingfel i MP3:an tycker jag...

Det är från TV ja. Hoppas för Daniels skull att det är encodingen som spökar ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du spelat in det från TV eller vad? Låter mer som ett encodingfel i MP3:an tycker jag...

Det är från TV ja. Hoppas för Daniels skull att det är encodingen som spökar ...

Nu citerar jag mig själv här. Det är ett encodingfel ... sorry Daniel 🙁😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...