Jump to content
Annons

Vad tycker ni om denna?


1 = skit ; 5 = bra  

6 röster

  1. 1. 1 = skit ; 5 = bra

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Jag vill alltid tacka

* ARTIST/GRUPP:Anders myrli

* GENRE:Lovsång

* LÅTLÄNGD:3:18

* KOMPOSITÖR:Anders myrli

* PRODUCENT:Fredrik Fasten, Hans Fredholm

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5.5 mb

* STATUS: Färdig

borttagen

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra sång, bra musik, jättebra piano. Pianot var riktigt skönt här faktiskt! 😄 Den börjar himmelskt tycker jag! Gillar att den reverse:ar lite där i början med pianot. Good work! 😕 (Påminner lite om Tomas Ledin med rösten o de)

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra låt!!! 😕😄🙂

Kanske får pianot väl mycket plats i ljudbilden? Pianot dränker sången tycker jag. Kanske ska pianot ha mer diskant?

Snygg låt, kanske skulle den må bra av fler sångpålägg och stämmor?

Jag säger kanske, för att det är ju du som bestämmer!

Betyg: 4/5 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerar på är akustiken i låten. Pianot med stort reverb tillsammans med en torr sångstämma som volymmässigt låter längre bort går inte riktigt ihop för mej. Det låter som pianot spelas upp i högtalare i ett annat rum än sångaren. Som komposition däremot är det utmärkt och din sångröst är lika suverän som tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra, det ska du ha klart för dig.

Men, om man ska lägga in lite som jag tycker inte är jättebra kan jag säga

Ljudet, har ingen riktig helhet, trummorna, pianot och sången sitter inte ihop.. Det sitter ihop rent musikaliskt sett, men inte i mixen. Skönt ljud på pianot, men det funkar inte riktigt ihop med "trummorna" och sången.

Också, no offense, och all heder för din lovsångs-inriktning, men denna tex var faktiskt lite larvig, tyvärr.... Jag vill alltid tacka dig för du har dött för mig? Tycker att det stämmer med att du sjunger om att (antar att det är jesus) är helig. Konung, visst, han blev väll en sorts kung över judarna? Tycker dock att det låter lite för mycket då låten är så kort och inte fårr någon riktig prolog (om det nu inte finns i t ex en låt innan i plattans ordning, då kan du förbise denna kritik).

Men det låter bra!

p.s Han tänker på dig, men jag måste fråga lite off topic... Tänker han även på mig som inte ber aftonbön, eller ens går till kyrkan (t om inte konfirmerad eller döpt...)?

För att texten känns lite egocentrerad, fasst det kanske du ville?

Tyckte bättre om förra alstret, fast inte det var heller fulländat i texten, enligt min mening...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...