Jump to content
Annons

Delta Audiophile 2496 ger EXTREM latency

Recommended Posts

Glaader (oregistrerad)
Postat

Bestämde mig en dag för att ha en liten projektstudio hemma i lägenheten, så jag tjackade lite begagnat stuff. Bland annat ett stycke M-Audio Delta Audiophile 2496, som jag tänkte köra Logic 5.5 med på familjens PC.

Men huvaligen vilken latency det är! Vi snackar typ 2,5 sek innan ljudet når högtalarna från det att man lagt sitt tjusiga Am7 i ES1:an.

Någon som har en aning om hur man kommer till rätta med detta? Jag måste ha någonting grundläggande tokfel inställt i Logic, för buffersizen i programmet till kortet ligger på sketna 64. Kör Mac i min riktiga studio, så jag har ingen aning om hur detta funkar på PC.

Annons
Postat (redigerat)

Vafan! Snacka om världsrekord! hahaha.. Hur som helst. Är kortet rätt installerat?? Jag får ju inte ens sån latency i min laptop med internt apfettobajskasskort. 🙂 Testa installera om ljudkortet. Och väljer du rätt M-AUDIO ASIO drivar i Logic? Om så, kika i asio-kontrollpanelen vad det är inställt på? Kanske det är inställt på "rattfullreaktion"? Du borde ligga runt 20ms. Allt under 11ms vill jag minnas är icke hörtbart för ett mänskligt öra. fasen, jag hör inte ens nå latency på 20ms.

Tjingeling. 😲

Redigerat av ardic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.