Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller som bäst på att spela in en skiva, och igår blev jag bittert påmind om att vi i en låt har ett styck som inte inte har den blekaste aning om hur vi ska göra med; Låten i sig är nog mest klassisk heavy metal (Queensrÿche, Black Sabbath, WASP, Rainbow och Judas Priest är nog band som jag tror folk skulle kunna tänka på). När jag skrev låten tänkte jag att det vore käckt att slänga in ett klassiskt stycke som upptakt till solot. Har tagit ut fyra stycken stämmor från någon Beethoven-symfoni, och tänkte att vi skulle spela dom på gitarr, bas och keyboard. Men börjar misströsta.

Har dock kvar mina midifiler från när jag gjorde demot, och tänkte att man kanske kunde rädda låten genom att dubba dom några gånger, trixa lite med dom för att få dom lite mer levande och sånt där, och sen använda det, så att det verkligen låter som en gammal orkester.

Finns det någon här som känner att dom har tips att ge om hur man ska gå tillväga, eller möjligen ännu bättre skulle kunna tänka sig att arrangera och trixa på egen hand? Har fullt upp med att spela gitarr just nu, 2.5 låt kompgitarr på en vecka såhär långt, det går inte fort!! Så det är 7.5 låt kvar, plus stämmor, solon, akustiska gitarrer, för min del.

Kommer nog inte ha någon möjlighet att betala någon egentligt rimlig ersättning, finns inga stora resurser till det. Får ett förskott för ca 3000 skivor, så det är kanske där runt vi säljer, förhoppningsvis lite mer. Men dom pengarna är uppätna i studion för länge sen! 😄 Men självklart blir det ju omnämnande i bookleten och sånt.

Annons
Postat

Jag försöker gärna arrangera! 😄

Om du vill kan du ju adda mig på din msn så kan vi snacka mer där.

Mvh / djonas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.