soundwaves (oregistrerad) Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Hej, det vore kul om ni lyssnade lite på min musik på www.starsincoma.tk (ska snart ändras till en .com-adress, tk suger) Det är rätt enkel pop och ganska snabbt inspelade utan krusiduller. Like it or not.
Rockypop Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Hej! Gillar detta 🙂 Enkelt vet jag inte, hellre sparsmakat, effektivt, "charmigt"! Bra röst och bra låtar, bra det mesta...gillar speciellt det lite "vilsna" i rösten och orgeln och trummorna...lite Martha & the Muffins? Belle & Sebastian? : Har inte så mycket kritik att komma med men.. If I could Describe: kanske "ylandet" vid 2.30 blir för långt och till slut inte låter nåt vidare..det funkar annars. Dreamers & Robots: trummorna tycker jag kommer in lite plötsligt och hårt vid 0:22. You've Got your pain..: akustiska gitarren måste ner lite...Du kanske vill ha det så men den överöstar lite för mycket som det är nu... Stars in Coma: samma som ovan. Men kanon! som sagt 😄 Rockypop
soundwaves (oregistrerad) Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 (redigerat) Hej och tack för kritiken! Jag ska fixa lite med den akustiska gitarren i "You've got your pain..." snart. Förmodligen spelar jag in den igen, men samtidigt gillar jag när det inte låter helt rätt så att säga 😄 Förresten, vad brukar man sätta limitern för på gräns när man mastrar akustiska låtar utan trummor? Det är en hel djungel det här med mastering, men jag lär mig mer och mer... Ska kolla upp Martha and the Muffins...har aldrig hört talas om dem. B & S är en stor favorit så lite influenser från dem smyger sig nog obönhörligt in 🙂 Redigerat 16 juli 2005 av soundwaves
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.