Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör Cubase och försöker använda 2st Battery VST-instrument samtidigt, men så fort jag öppnar Battery nr 2 så knasar ljudet ur fullständigt.

Finns det något enkelt sätt att komma runt detta?

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Vad har du för prestanda?

Låter onekligen som att 2 st vst instrument a la battery är för mkt för ditt ljudkort eller din dator. 😏

Vad händer när du väljer battery på plats nr 2 i vst instruments panelen? Står det typ att "varning-physical memory is getting low". 😮

Kolla i så fall vad som händer med ditt fysiska minne i aktivitetshanteraren när du aktiverarpluggarna. Du kanske helt enkelt bara behöver ändra några inställningar i din dator för att ändra belastningen på datorn när du använder Cubase.

Lycka till!

Mvh / djonas

Postat

Tack för hjälpen, men jag har kommit runt problemet genom att köra 1st Battery och 1st mjukvaru-sampler istället.

Datorn varnade inte för något, hackar inte och pallar betydligt mer än 2st Battery samtidigt (tar någon enstaka procent vardera på VST-performance mätaren).

Misstänker att problemet kanske har med själva ljudfilerna att göra, typ att båda Battery-enheterna försöker spela upp samma ljud eller något sånt... nåja, eftersom problemet är löst har jag inte forskat mer i det.

Postat

Jag hade samma problem.....men jag tog och kopierade Battery.dll filen och döpte den nya till batterynr2.dll. Nu har jag 2 battery att välja på under instrument.

Det funkar också.

Fråga mig inte Varför??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.