Jump to content
Annons

First class lover - Love me


Hur reagerar öronen på detta då?  

9 röster

  1. 1. Hur reagerar öronen på detta då?

    • 1 -
      0
    • 2 ?
      2
    • 3 Bra
      2
    • 4 !!
      3
    • 5 !!!!!!!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Love me

ARTIST/GRUPP:First class lover

GENRE:Elektrisk pop/rock typ...

LÅTLÄNGD:3.58

KOMPOSITÖR: ML

PRODUCENT: ML

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: knappt 5½ mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Min låt

EDIT Ny version med mer bas och mindre diskant. Även breddat ut det hela en aning.

Var inte så länge sedan jag slängde upp en låt men...här kommer en till iaf.

Önskar kommentarer kring mixning och hur den låter rent eq-mässigt 🙂 Undrar också om den kan heta nåt så banalt som "Love me" (kom gärna med förslag annars...)

Jag vet att jag även denna gång glömde klippa slutet men jag bjuder på 10 sek tystnad alldeles gratis (Denna iver...) 😉

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snygg röst! 🙂

Mycket tunn inspelning, det finns ju ingen botten och ingen dynamik. Mycket reverb? Låten är väl sådär... Versen är bra, men inte refrängen. 🙁 Men smaken är som... 😳

Men snygg röst! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går lite rakt på nu, lite trött. Jag skriver bara ner det som jag tycker borde fixas också. Den positiva kritiken får nån annan stå för. 😳

För mycket reverb i rösten. Det saknas något annat i röstdelen. Typ, en bakgrundsångare eller vad det heter skulle sitta fint. Det känns som du är ensam på scen.

Kanske trummorna skulle vara lite skarpare med lite mer bas i?

Det är allt jag kommer på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för snabba kommentarer 🙂

Thimmie Tack för komplimangen för rösten. Känns som att det värsta man kan höra är att rösten suger.

Jag har nog tänkt att det är låten som är luftig men tunn kan man ju också kalla det iofs 🙂 Det är möjligt att det är en del bas som saknas, har ingen lyssning ut utan kör endast lurar. Ska ses över...

peterthegreat Är ju livrädd för min röst när den saknar reverb (vilket nog inte är ovanligt när man sjunger) men det framträder nog extra tydligt i denna låt då kompet är sparsmakat. Kanske kan dra mig lite mer åt det torra...

Som sagt ska jag nog se över basfrekvenserna (fan ta dem!! 😳🙁 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker väl som alltid när jag lyssnar på nå't från dig...att det är kalasbra låtar och med lite justeringar i arret kan det bli hur bra som helst...tex...efter första refrängen kommer akustiska guran fram, ha med den från början i verskompet,likaså basen bör spela mer tidigare för att få stuket i versen...sedan refrängen som låter väldigt mycket 80-tal och det är väl så du vill ha det...så Ok...

Bra låtar du gör 🙁😄🙂

Du fick en fyra av mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det du gör. Ska nog inte peta för mycket i det "tunna" ljudet, då det är en del av ditt sound? Men rösten kanske kan tas ner lite / instrument upp - har inte tid med mer ska iväg på semester!

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

...sedan refrängen som låter väldigt mycket 80-tal och det är väl så du vill ha det...så Ok...

Karl: Nä, jag tänker ärligt talat inte på det...men man kommer väl inte undan sitt 80-tal 😎 Tack för kommentarerna kring arret. Hade liknande funderingar själv men nu får det nog vara så med arret, i alla fall som det känns idag.

Rockypop: Tror jag behåller nivån hög på rösten eftersom det är den jag fått mest komplimanger för. (Kanske därför det låter tunnt 😠 )

Tack för kommentarerna!!!

Fler kommentarer är mycket välkomna. Gärna hur frekvenserna låter. För basigt?

Låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...