Jump to content
Annons

Tre nöjen att välja på


Vad väljer du?  

7 röster

  1. 1. Vad väljer du?

    • Kanon
      1
    • Halvbra
      5
    • Dålig
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Tre nöjen att välja på

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella

* GENRE: Winterdäck-Pop

* LÅTLÄNGD: 3.36

* KOMPOSITÖR & PROD: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5 meg

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Tre nöjen

Här är en låt jag skrev för mer än ett år sen men som jag dammade av häromda'n och lirade in på nytt. Lyfter inte riktigt som jag tänkt mig. Tar gärna emot synpunkter på rubbet. Tar också in förslag på vad skiten handlar om, själv blir jag bara mer och mer förvirrad... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En omisskänlig Hammagrella....Tycker fortfarande att du har något som andra inte har, i ditt utryck... Gitarrslingan i början lyfter inte direkt utan känns mer konstruerad till intro:t...annars en skön låt med ett behaglig Hammastuk...

Kanske du skulle ha nå't annat sound på trummorna som tenderar att bli lite mycket dansband 😏😄 men för dig som e' trummis borde inte det vara några problem... "fortsätt gå" 😄

Allvarligt...jag har sagt det förut och säger det igen, jag tror det finns ett behov för folk att lyssna på ditt stuk..som motvikt till all P3-pop och andra ytliga fenome'n....

😏 och vad "skiten" handlar om är väl upp till lyssnaren, men så länge en människa blir berörd av det så är det väl Ok....sen ´så tappar man ju andan när det börjar med "vad gör du nu för tiden" och vet inte om en Ledinpastisch ska följa.... 😱 ...lyckligtvis inte :rolleyes:

Svårt att välja bland kanon och halvbra...men bra da'

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer edge, hamma..mer edge.. lyft ut alla instrument lite mer o mejsla ut dem i ljudbilden.. de flyter ihop lite snyggt HIFI nu och jag tror att låten skulle förmedlas bättre om ljudbilden blir tydligare och lite "hårdare"

Gitarren i introt... ajajaj.. sur så det gör lite ont i själen, men lämna den kvar för all del.. för låten lyfter bättre när man förväntar sig ett övrigt mediokert helhetsintryck..

Låten växer med alla stämmorna - riktigt snyggt.

En annan mix på det här kommer göra låten så mycket bättre - låten finns där nånstans.. bara att börja gräva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra låt! Men själva mixen behöver förbättras. Jag tyckte att det var något över hela mixens eq, det var var lite diskantigt på nåt sätt. Alltså inte avsaknad av bas, utan nåt annat. Kanske lite mer mellanregister, vad vet jag. Däremot behöver virveln lite mer kropp, just nu är det lite mycket diskant över den. Men som sagt, bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: Hela produktionen känns komprimerad. Är inte den stålsträngade gitarren ostämd? Som redan nämnts, trummorna känns dansband. 😳

Plus: Rätt soft låt! Bra text! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att ni lyssnat bojs! Jag ska se över mixningen for sure. Trummorna har blivit ett riktigt aber. Står i valet och kvalet mellan att micka upp ett akustiskt set eller tjacka ett schysst nytt mjukvarualternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

första intrycket, låten och soundet e typiskt hammastuk men bättre mixar har du gjort 🙂. Det jag tänker på först är att hela låten svajar lite..kompressorn? Jag håller med demoniqus att mixen flyter ihop lite för mycket, aningen diskantrik är den också.

Däremot har jag känslan av att sången låter mycket klarare och snyggare än tidigare!

Pilla lite med mixen och den e kanon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det här handlar om en snubbe som känner en annan snubbe. den andra snubben säger till den första; du har väl inte glömt hur det var att vara ung, utan åtaganden.

du börjar bli gammal om om du vill uppleva friheten igen så är det dags att ge sig av. för om du stannar så har du bara tre nöjen att välja på: sporten, folköl och 5 veckors semester.

du sjunger mindre ansträngt här än vad du brukar, tycker jag. det är bra, och sen så låter det lite lagom sliskigt om trummor och annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn och behaglig att lyssna på. Bra låt, lite Springsteen. Synpunkt: detta är en gitarrlåt - för mig - så lyft gärna fram elgitarren mer i början (dras ner vid 00:05 ?) och efterhand även den akustiska.

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...