Coffeemidget Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Recuerdos de la Alhambra... önskar ja kunde spela den, men orkar inte med å ha långa naglar.
Frescomannen Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Just nu (eftersom jag lyssnar på den) så är det covern på Supernatural som LIVE gjorde på MTV Unplugged -95
Tophe Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Ojojoj. Helt och hållet en dagsfråga. Men just nu är det nog Space Cowboy med Barry McGuire
hegobald Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Jag har inte hört den bästa låten ännu.. Men i väntan på att få höra den så säger jag väl Highway Star med Deep Purple världens bästa rockband helt enkelt !!!! Check out http://www.thehighwaystar.com/
trulle Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Metallica - Nothing else matters lätt den låten som man alltid återgår till, musikaliskt fulländad!
hajjen Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Idag är det UNPOC – I love you, den vackraste blandningen av Syd Barret och Brian Wilson man kan tänka sig.
joachime Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 De tre senaste bästa-låtarna i kronologisk ordning (börjar med den senaste): Smog - I feel like the mother of the world Broken social scene - Anthems for a seventeen year old girl Do Make Say Think - Soul and onward
dede Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Tja vad jag instinktivt tänker på är; King Crimson - 21:st Century Schizoid Man....... Fast det ändras säkert om jag reflekterar......... 🙁
dede Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Stephen Stills - 'Love The One You're With" Stephen Stills.............det var inte igår. OK Jag ändrar mitt första val till Buffalo Springfield - For what it´s worth 🙁🙁
FishNose Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Ojojoj.... Death Letter Blues - Son House Love is a Rose - Neil Young The Jezebel Spirit - Brian Eno & David Byrne Are Friends Electric - Gary Numan osv. 😉 :] Fish
Thimmie Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Det går tyvärr inte att svara på... 😳 Men jag kan dra några av mina favvisar! *WASP - The idol *Kent - Glider *Esbjörn Svensson Trio - From Gagarin's point of view ...och många många fler, beroende på humör! 😛
milton Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Lemar - if there's any justice Tack för tipset. Lyssnar på öppningsspåret "Soul Man". Fan vilket sväng. Lyssna på basen.
tomazopantera Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Ace of spades - Motörhead Skitig men fulländad...
Nisse Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Omöjligt att säga, men jag säger The Beatles - Penny Lane. 😉 //Nisse
Ken Kängström Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Håller med både Claes och Lavrell om Queen: The show must go on. Helt genialisk låt. Det händer någonting hela tiden utan att bli för varierande. Helt underbar låt. Rysningar i högsta grad. Nu har jag höjt min tankar om er två 😉
allansson Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Recuerdos de la Alhambra... önskar ja kunde spela den, men orkar inte med å ha långa naglar. det behövs väl inte långa naglar för att kunna spela den??? Jag klarar det fint och jag har aldrig långa naglar... dessutom finns det fingerplektrum man kan använda om man tycker att det är bättre.... Anyway... jag måste säga att Thunder Road av Bruce Springsteen är den bästa låt jag någonsin hört....
ViktorDenStore Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Finns det inte redan en sånn här tråd? 😉 Ingen aning vilken som är min favoritlåt, har nog faktiskt ingen. Men jag är väldigt fäst vid alla Delta Goodrems låtar. Ingen som har nämt "Underbart är kort" än? 🙁 Joe Satriani - Satch Boogie, är ju iofs inte helt fel heller 😉 .Viktor
Roxy Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Just nu: I Want You med Bob Dylan eller It Makes No Difference med The Band.
aka_Basse Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Just nu: Jeff Buckley - Hallelujah Enormt mycket känsla, smått magisk låt asså
rockmasse Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Just nu (eftersom jag lyssnar på den) så är det covern på Supernatural som LIVE gjorde på MTV Unplugged -95 jaa...den är jävligt skön!
pXp Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Recuerdos de la Alhambra... önskar ja kunde spela den, men orkar inte med å ha långa naglar. det behövs väl inte långa naglar för att kunna spela den??? Jag klarar det fint och jag har aldrig långa naglar... dessutom finns det fingerplektrum man kan använda om man tycker att det är bättre.... Nja! Kanske inte för att klara av att spela den, men personligen tycker jag att man får en bättre klang med naglar. Det svåra med det stycket ligger egentligen i det lugna partiet, tycker i alla fall jag. Bästa låten jag vet... hm... måste vara nått av Stevie Wonder (under 70-talet)... kanske For once in my life eller rent av Isn't she lovely, men det finns så sjukt många bra låtar av Stevie att välja mellan. //peAk
tomazopantera Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Tonight tonight med Smashing pumpkins... Fast just nu börjar jag komma in i en Echo & Bunnymen - fas...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.