deez Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 (redigerat) Tjenare! Tänkte höra vad ni har för åsikter om denna låten jag spelade in för ett tag sen. Jag kan säga redan nu att solot är rätt pajj, framförallt så halkar jag lite väl fett på sina ställen så det blir lite ostämt, men bortsett från det. Trummorna är ju också lite utav en historia för sig, kör med Groove Agent som jag inte direkt lägger ner nån större tid på, använder det mest för att få dit ett beat. Det mesta i den har jag dock gjort helt medvetet om än att någon kan vara lite slarvigt. I princip alla spår är en tagning rakt igenom.. Det var en ytterst snabb process med denna låten faktiskt. Men kom gärna med kommentarer, jag är själv rätt nöjd med den för att vara demostadie. LÅTNAMN: Cry ARTIST/GRUPP: Kenny Lövrin GENRE: rock / roots etc LÅTLÄNGD: 2:52 KOMPOSITÖR: Kenny Lövrin PRODUCENT: Kenny Lövrin INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: 192 kbit, 44.1khz mp3 STORLEK: 4mb STATUS: färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Mvh Kenny Lövrin http://www.kennylovrin.com Redigerat 14 juli 2005 av deez
deez Postat 14 juli 2005 Trådstartare Postat 14 juli 2005 Tack så mycket! Kul att du gillar den, det är ju en extremt enkel uppbyggd låt, både rent tekniskt instrumentalt och arrangemangsmässigt. Jag var rätt sugen på att dra på en fet djembe också för att få fetare roots-känsla, men jag hade ingen och jag var inte sugen på att ta en samplad. Får spara det till en eventuell riktig inspelning. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.