Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

skaffat mig en keystation 49e för några dagar sen

men får den inte att funka. jag stoppar in usb kabeln och då

står de att xp hittat den och den instaleras osv. men sen när jag ska välja synthen som midi input i mitt reason hittar den inte min keystation 49e.

nån som vet var problemet kan ligga? det kan inte ha med drivrutiner och göra för

man ska inte behöva instalera några, de går tom inte.

är tacksam för alla svar!

Mattias

Annons
Postat

www.m-audio.com support - drivers - select product: radium 49...(!) KS1x1_1010_web.exe

Sen frågade den efter drivrutiner två gånger när jag pluggade in den. Installera båda gångerna. Sen funkade det för mig i alla fall.

Postat
det kan inte ha med drivrutiner och göra för

man ska inte behöva instalera några, de går tom inte.

Jodå, det har att göra med det, och det går. 🙂

Följ bara saikkonens instruktioner så kommer Windows att hitta den "riktiga" drivrutinen nästa gång du pluggar på.

Postat
mitt reason hittar inte min keystation

Hittar Windows din Keystation?

Såväl Reason som alla andra musikprogram går efter Windows vad gäller tillgängliga MIDI-drivrutiner.

Gå in i Kontrollpanelen/Ljud och ljudenheter och titta om din Keystation finns med i listan under "Uppspelning av MIDI-musik"

Syns den inte där, har inte den nya drivrutinen installerats korrekt.

Postat

ne den finns inte med bara något som heter

Microsoft GS Wavetable SW synth.

fattar inte va jag gör för fel 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.