L.C Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 (redigerat) Illa det här. Min poly-800 har av någon anledning get up. Det enda man hör är ett lätt knäpp när man trycker ner tangenten. Visa av dom mer högfrekventa ljuden jag gjort sussar istället. Ett sus med modulation låter det som. Vetefan hur det hände. Den har bara stått kopplad till studion i skuggan men så en dag bara plötsligt kunde jag inte fortsätta på det senaste projektet jag höll på med. Visst den var gammal och jag har inte beslutat mig för att köpa nytt ännu men jag är bara nyfiken på om nån vet vad det skulle kosta att få den lagad. Redigerat 13 juli 2005 av L.C
Violiner Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Jam har en begagnad för 1495, kanske kan fixa reservdelsförsörjningen?
staf Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Den kanske har nollat sig? hände mig några gånger vet jag, tror det var någon midi signal som den inte tålde eller hur det var. Men jag kommer ihåg att man var tvungen att vara lite extra försiktig med den där. Har du testat att dumpa över ljuden igen med (hmmm hur var det nu) kassett bandet som man bör ha tillhands?
L.C Postat 14 juli 2005 Trådstartare Postat 14 juli 2005 Tror inte att det är en nolning. I så fall skulle det fortfarande gå att göra presets. Kassetband hade jag inget.
hegobald Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 Plocka försiktigt isär den.. Tänk på risken med statisk eletricitet (jorda dig). Rengör och sätt ihop igen... Finns det nåt minnesbatteri i den så kan det också vara slut (för gammalt). Antagligen så har du fått glapp i den så ta loss alla kontakter och chip i socklar du hittar och sätt tillbaks.. Men var försiktig så du inte bryter sönder nåt. Lycka till!
staf Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 Tror inte att det är en nolning. I så fall skulle det fortfarande gå att göra presets. Kassetband hade jag inget. okey jag förstår men OM du får tag i en kassett så testa vafan?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.