Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
mitt tips är att du skiter i att köpa nått eftersom du ändå inte har råd eller har nån aning om vad du vill ha. Det går att spela in ändå, det blir bara en smula sämre kvalitet.

Och du, lär dig programmen.

😏 Vilket jäv-a underbart svar 😄

Haha 🙁

Fortsättning på ditt inlägg MusicGene

"Eller föresten, när du ändå inte ska köpa nåt så skit i att hålla på med musik, sluta med det, du är ändå kass, börja med nåt annat. Vad sägs om minigolf!?"

😱 Missförstå mig rätt nu

.Viktor

Annons
Postat (redigerat)

Ok, nu har jag grävt riktigt ordentligt i ljudinställningarna nere till höger, och, det funkar precis som ni sa! Jag provade alla inställningar, och hittade en för mic volymen (missade den först). Nu funkar det att spela in med lite högre ljud. Volymen slår ju inte i botten, utan ligger på ca 30-40% av max. Men jag kan höra mig själv nu, att spela med. Latencyn är lite irriterande (13ms) men det går väl att leva med.

Tack för ni hjälpte en (trög) nybörjare! 😏

När jag får lite pengar över, så köper jag nog en pre-amp från Behringer eller nåt liknande, som ni sa. Den kommer även komma till användning då jag köpt bättre saker, väl? Om den inte kommer komma till användning senare, så är det ingen ide att jag köper en pre-amp.

Och sen, jo, jag är ju kass på detta. Hehe. Men detta verkar roligare än golf, helt klart! Ni ska nog få höra mina alster småningom. Fan vad ni kommer garva!!! Men ett gott skratt kan jag bjuda på, som tack för hjälpen.

Redigerat av kebabbert
Postat

😏

I Cubase SX (var det du körde visst?)

högerklicka ljudspåret du spelat in, välj Process -> Gain

så kan du trycka upp volym lite till om det skulle behövas...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.