Jump to content
Annons

bygga en bärbar... SJÄLV?

Recommended Posts

orlock_74 (oregistrerad)
Postat

Hej!

jag funderar på en sak.. kan man inte bygga en bärbar själv precis som en vanlig stationär?

i så fall varifrån kan man köpa delarna.. chassi t.ex.

Annons
Postat

Sweclockers kan nog hjälpa dig, ja.

Men välkommen till Studio forum 😄

Postat

Jo visst kan du det. Fast det är bra mycket knepigare än att bygga en stationär. Dessutom lär det bli betydligt dyrare i slutändan. Så jag frågar mig nog mest varför?

Postat
Jo visst kan du det. Fast det är bra mycket knepigare än att bygga en stationär. Dessutom lär det bli betydligt dyrare i slutändan. Så jag frågar mig nog mest varför?

För att man kan göra den precis som man vill ha den, kanske!? 😛

.Viktor

Postat
För att man kan göra den precis som man vill ha den, kanske!? 😛

Jo visst, men jag vet inte riktigt om det är värt besväret ärligt talat. Det mesta är ju ändå integrerat så nån jättestor valmöjlighet har man ju inte ändå precis. Men visst, har man tiden, kunskapen och viljan att göra sitt eget moderkort så är det ju bara att köra på.

Postat
Men visst, har man tiden, kunskapen och viljan att göra sitt eget moderkort så är det ju bara att köra på.

Du glömde pengarna 😛

• 2 veckor senare...
kunaiva (oregistrerad)
Postat

finns en sida där man kan välja lite hur man vill ha det i laptop'en, men bygga själv känns onödigt? 😄

Postat

Man skulle ju kunna bygga ihop nåt som påminner om en mac mini faktiskt. Extern trafo, HD, CD/DVD.. Fast utan skärm då såklart, men ändå.. Kul idé hursomhelst.

Postat
Man skulle ju kunna bygga ihop nåt som påminner om en mac mini faktiskt. Extern trafo, HD, CD/DVD.. Fast utan skärm då såklart, men ändå.. Kul idé hursomhelst.

Eller så köper man en då dom inte e speciellt dyra. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.