Jump to content
Annons

Pico hade en Death Calculator...


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

I en tråd som handlade om något helt annat halkade vissa (inkl undertecknad) in på en Death Calculator som initierades av Pico i den tråden.

I kön till kassan idag i livsmedelsaffären så grabbade jag tag i senaste numret av Illustrerad Vetenskap. I den fanns en mer avancerad Death Calculator som tog hänsyn till fler faktorer. Enligt den skulle jag bli 51 år, högt räknat, trots att jag varken röker, super eller är överviktig. Någon mer som har kollat in den?

:rolleyes:

Jag som hade hoppats på det förra resultatet, ca. 60//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man har ju klarat sig till 50 utan den..... Finns det någon på nätet som man kan fylla i tro? (Fast jag är nog död redan...)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Äähhh! Jag tror inte ett skit på dem. Skulle vara konstigt om man gjorde en sån test och fann att man redan var död...

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag kommer inte ihåg. (Här kan du räkna ut hur gammal du förväntas bli) kanske det var...? På omslaget stod det i alla fall att man kunde räkna ut hur gammal man skulle förväntas bli. Det var en liten text, ingen huvudrubrik om man så säger... Jag bläddrade till den sidan (20?) och gjorde testet hastigt. Det kan mycket väl ha varit en annan sida och en annan titel, allt gick så fort. Ungefär som livet självt.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

"Hur länge lever jag?" hette artikeln och fanns på sidan 11 i nr 11 2005 (senaste numret alltså) enligt Illustrerad Vetenskaps hemsida. Själva testet finns dock inte på deras site vad det verkar, utan bara i tidningen. Däremot kan man där läsa mer om faktorer som är viktiga för åldersbestämning. Gå in på "Fråga oss". Eller skriv "Levnad" i sökfunktionen på förstasidan. Det gjorde jag.

Tur jag inte röker också, för då hade jag varit död innan jag föddes...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde samma test och ska enligt resultatet bli 85 bast. Min sambo ska bli 95 bast. 😱

Men du... för att få resultatet 51 år (utan att röka) måste du verkligen ha många av alla andra minus och ytterst få plus, typ:

- du har hjärtsjukdomar, cancer, etc i familjen/släkten

- du bor ensam och/eller har gjort det länge

- du har skrivbordsarbete och är inte fysiskt aktiv

- du är överviktig och tränar/motionerar inte regelbundet

- du sover dåligt och har en spänd personlighet

- osv osv osv

Tips: vissa av de där kan man ju göra något åt. 🙂

edit: såg nu att du skrev ovan att du inte är överviktig..

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

En enda person i min släkt har någonsin blivit mer än 70 år och han åt nästan bara kött, en massa inälvsmat, drack fetmjölk och blod. Fem personer har genom historien uppnått pensionsåldern 65 år. Inga knarkare, inga alkoholister, inga extremt överviktiga, inga ensamvargar, inte ett enda cancerfall nästan, inga nervsjukdomar, inga psykiska sjukdomar. De flesta har varit fysiskt aktiva (fotboll, tennis, dans, vandring, gymnastik, simning o.s.v.). De flesta har ätit exemplariskt.

Ett relativt sett tidigare åldrande rent allmänt sett för de inre organen är dock orsaken. Hjärtat har väl stått för många av fallen.

😮

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hackeman, jag hade räknat FEL första gången. Tack för inscaningen, 50 år ska det rätta svaret vara!

😮

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hackeman, jag hade räknat FEL första gången. Tack för inscaningen, 50 år ska det rätta svaret vara!

😲

:musik

Gör så här... lägg på säg; 10 år bara rakt av.

Borde betyda att du är optimist, och det är väl positivt right, så det i sin tur borde ju ge dig några extra år. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Eeehhh...det är nog rätt svårt att ändra på ens ärvda kropp och personlighet i alla fall. Att inte bo ihop med någon drar ju oxå ned det hela, enligt testet. Särbostuff räknas inte t.ex. Sover mer än tio timmar per natt. I princip alla minusgrejer stämde in på mig. Vid senaste sjukmottagningsbesöket så sa man att: jag ger dig 3-4 år. Max. Det är därför jag ska flytta från området. Mätningar visar att det är samma sak att bo här som att röka ett knappt paket cigaretter om dan. De gjorde tester här nyligen! Dessutom sa de att jag rökt i 24 år, eftersom jag haft en kedjerökande förälder som dog ung och som tyckte att tobak kan aldrig vara farligt eftersom det växer i naturen och att alla andra får klimatisera sig efter rökaren helt enkelt.

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

84 ska jag tydligen bli med nuvarande vikt. Men jag håller på att gå ner till normalvikt, så jag kommer bli äldre än nuvarande prognos iallafall 😠 ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...