Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet någon om det finns en site där man kan ladda hem såna där MIDI-device templates (eller vad det kallas)?

Närmare bestämt, till synthen Roland JV-1080 + expanisonskort (vocal, orchestral, techno, session)

I senaste Cubase kan man styra sina hårdvarusyntar direkt från cubase. Under Midi-devises kan man hitta en lista över en massa synthar, men i mitt fall finns synthen men inte expansionskorten på listan.

Detta är synd eftersom ljuden på expansionskorten är i princip de enda jag använder, men då måste jag pilla på synthen i alla fall för att välja dessa ljud.

Någon som har ngt tips?

Annons
Postat (redigerat)

Du har PM...

Nightroad: Inte ett enda EXP-kort är med i den listan som fanns där, bara de interna ljuden..

Redigerat av demoniqus
Postat
Korten SR-JV80-05 World & SR-JV80-09 Session finns med. Session kortet verkar stämma med mitt eget kort...

😱

[OT]

Menar du att jag fick fel patchlista 😄 skummade igenom listan men hittade inga expansioner..straejnch.. äh..funkar det för dig och du hittar ljuden är det ju bra 😉

[/OT]

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.