Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där!

Jag har snappat upp ett mycket intressant märke när det gäller gitarrer. Jag har läst ganska många reviews och så om deras guror, främst om Patriot modellerna. Vad jag har förstått så har de ett ljud i klass med Gibsons LP. Kan det vara så?

Någon som vet om någon kedja kan ta hem en gura till rimmligt pris? Jag menar, köper jag den från USA så blir det (med Hardcase) ca. 6000 kr. Med moms, frakt och ev. tull. Den kostar i usa under 3100 kr.

Är det någon som har någon erfarenhet av Michael Kelly Guitars? Jag har inte sett många av dem i Sverige... Nu minns jag inte allt jag hade tänkt ta upp... ;P Men är det någon som känner igen märket, har hört något om dem så berätta det för mig! Jag vill veta om jag skall köpa eller ej. Jag menar en gura för strax över 6000 kr med case som låter som en äkta LP, där ca. 35 - 40% av priset är kostnader som inte har med gitarren att göra... det är en rätt bra deal... eller?

• 1 år senare...
Annons
Postat
Hallå där!

Jag har snappat upp ett mycket intressant märke när det gäller gitarrer. Jag har läst ganska många reviews och så om deras guror, främst om Patriot modellerna. Vad jag har förstått så har de ett ljud i klass med Gibsons LP. Kan det vara så?

Någon som vet om någon kedja kan ta hem en gura till rimmligt pris? Jag menar, köper jag den från USA så blir det (med Hardcase) ca. 6000 kr. Med moms, frakt och ev. tull. Den kostar i usa under 3100 kr.

Är det någon som har någon erfarenhet av Michael Kelly Guitars? Jag har inte sett många av dem i Sverige... Nu minns jag inte allt jag hade tänkt ta upp... ;P Men är det någon som känner igen märket, har hört något om dem så berätta det för mig! Jag vill veta om jag skall köpa eller ej. Jag menar en gura för strax över 6000 kr med case som låter som en äkta LP, där ca. 35 - 40% av priset är kostnader som inte har med gitarren att göra... det är en rätt bra deal... eller?

Hej,

Jag vet inte om dessa gitarrer är bra i praktiken eller inte. Jag har läst att de tillverkas på samma fabrik som tillverkar Epiphone i Korea. Rockfield SWC pickuper verkar dock vara häftiga, gå in på Rockfields hemsida, rockfieldpickups.com och lyssna. Vidare gör en sökning på google.com video på Michael Kelly guitar etc. och du finner ett antal demonstrationer. Ägarna till märket Michael Kelly är samma bolag som äger BC Rich.

Gör en sökning på google.com med sökorden michael kelly review och du hittar en recension från Guitar Player, en recension på ultimate-guitar.com och tre på harmony-central.com. Läs och bedöm själv.

Jag tror att själva finishen på Michael Kelly-gitarrer är rätt dåliga och lite av ett lotteri. Av någon anledning som jag inte känner till monterar inte BC Rich Rockfield SWC på sina modeller fast de har kostar lika mycket som Rockfield Mafia eller SWV.

Mattu (oregistrerad)
Postat

Jag vet en som har en Michael Kelly-gura och den är tydligen ganska dåligt byggd, ungefär som billiga BC Rich, med för stora halsficka, dålig finish, dåligt slipade band, tveksam hårdvara och elektronik som bör ryckas ut.

Skulle undvika.

Postat

Det kostar pengar att bygga bra instrument, att en gitarr för så lite pengar skulle vara i samma klass som en Gibson LP är bara trams enligt mig. Därmed inte sagt att det inte är en prisvärd gitarr i segmentet.

Summasummarum: Köp aldrig en gitarr pga försäljarsnack, testa alltid själv INNAN köp. Det kan dessutom skilja mellan olika exemplar, speciellt med billigare modeller. Därför bör man helst testa just det exemplaret man ska köpa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.