Dreamland Project (oregistrerad) Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 Finns det något fristående gratis program som hanterar VST instrument, så man kan typ använda sig av en VST trummaskin eller dylikt. Man skall gärna kunna spara sina alster i *.wav format så man kan använda sig av det i ett sequencerprogram.
insolitus Postat 28 mars 2004 Postat 28 mars 2004 Det är inte riktigt gratis, men nästan... 😆 Computer Muciz (korrekt stavning?) som följer med på Computer Musics skiva varje månad. Ett inte underbart program, men för sånt duger det utmärkt.
Dreamland Project (oregistrerad) Postat 29 mars 2004 Postat 29 mars 2004 Tack för tipset! Jag hittade faktiskt programmet på nätet, men då jag sitter på modem är var det inte så kul att tanka hem drygt 17Mb som programmet är på. Men det såg iallafall ok ut enligt "screenshotsen". Söker vidare. 😄
Björn Olsberg Postat 29 mars 2004 Postat 29 mars 2004 Spana in Kristal Audio Engine. 3.48 megabyte borde passa även modemburna suktande. BTW, det andra programmet stavas Computer Musys.
Dreamland Project (oregistrerad) Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 Spana in Kristal Audio Engine. 3.48 megabyte borde passa även modemburna suktande. Var inte det programmet med på en CD skiva nyligen ? Känner igen namnet kristal. Tack för tipset, skall ladda hem det ikväll och testa då jag kommit tillbaka från jobbet.
Patek Philippe Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 Spana in Kristal Audio Engine. 3.48 megabyte borde passa även modemburna suktande. BTW, det andra programmet stavas Computer Musys. Kristal Audio Engine klarar väl inte VSTi:s, han ville ju kunna använda en VST-trummaskin. Och förresten heter det Muzys 😎
Pluffo Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 Det är riktigt....att försöka köra VSTi i Kristal är som att försöka spela Half-life på en 286:a.
Majken Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 http://www.buzzmachines.com <-- gratis VSTi host om man trivs med tracker interfacet. /Majken
Björn Olsberg Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 Kristal Audio Engine klarar väl inte VSTi:s, han ville ju kunna använda en VST-trummaskin. Och förresten heter det Muzys 😉 Rätt... och rätt! Var lite för snabb framme med fingrarna på tangentbordet.
Plus o Minus Postat 30 mars 2004 Postat 30 mars 2004 jag skyller på kaffeintaget, blir för mycket ibland 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.