Lunatik Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 LÅTNAMN: Don't Cry ARTIST/GRUPP: Lunatik GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 10:22 INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: ca 7 mb STATUS: Nog lite att göra... LÅTLÄNK: Don't Cry
Thimmie Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Helt hygglo! Jag sluta lyssna på den här typen av musik för sex år sedan så jag är inte riktigt "up to date", men jag tror nog det här funkar! 😉
Danabacken Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Helt ok musik det där! Jag lyssnar inte heller på sån musik längre, men det var bra!
Nelerion Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Skriv gärna genré i Topic. 😆 Låter 'välgenomgånget arbete' med ett PLUS efter.
Lunatik Postat 12 juli 2005 Trådstartare Postat 12 juli 2005 Jag tackar för de... Ber om ursäkt för att jag inte skrivit genre... Blev lite besviken på mig själv att de bli sån euro känsla över melodin, men de smällte in fint så jag lät den vara så... 😉
Lundin Postat 12 juli 2005 Postat 12 juli 2005 Efter introt ( som jag trodde skulle braka lös i ett helv(/&%¤#tes inferno ) blev det bara "U96"... kan normal sitta o lyssna länge på sån här musik utan att tröttna, men nu hände det inte så mycket mer än "melodiljudet" ( inte vad jag kunde höra i alla fall ).. och soundet påminner lite för mycket om sånt man hört för länge sen..Jag är nog inte rätt person att bedömma vad som behöver göras... jag hör bara att något behöver göras för att andra än inbitna Hardcore-vet-bäst-trance-dudes ska digga loss här 😉 Gillade introt iaf.. det lovar mycket
Cloudsurfer Postat 12 juli 2005 Postat 12 juli 2005 Vill väldigt gjärna lyssna på ditt alster men tyvär så funkar det inte att ta ner låten? Funkar inte heller att lyssna på den på sidan? måste man registrera sig eller? mvh
fetmule Postat 12 juli 2005 Postat 12 juli 2005 Blev lite exalterad när alla skrev att de inte lyssnat på denna musik på ett antal år så jag var ju tvungen att...Har dock aldrig själv någonsin lyssnat på denna sorts musik. Är inte själva syntsoloprylen out of key de första och sista minuterna? Ska det vara så? Som du ser, inte mycket hjälp.
Brynolf Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Riktigt najs, det här! Astral projection möter U96, ungefär. Brabra! Hm... men arpeggiot som kommer vid 2:50 ligger ju i fel tonart jämfört med "euro"-melodin. Allt frid och fröjd så långt, om det inte hade varit för att melodin ligger kvar en stund tillsammans med arpeggiot. Det var inte så snyggt. I övrigt en lagom tung och röjig proto-psytrancing.
Lunatik Postat 14 juli 2005 Trådstartare Postat 14 juli 2005 Vill väldigt gjärna lyssna på ditt alster men tyvär så funkar det inte att ta ner låten? Funkar inte heller att lyssna på den på sidan? måste man registrera sig eller? mvh nää..så ska de inte vara,,,ska funka att både spela och tanka ner.. 😉
Lunatik Postat 14 juli 2005 Trådstartare Postat 14 juli 2005 STATUS: Nog lite att göra... Ville bara uppmärksamma de dära...så kom igen..mer feedback, behöver ju de..!!
Brynolf Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Alltså, det låter ju bra produktionsmässigt, tycker jag. Men jag är lite orolig att du inte riktigt har koll på vad du gör rent harmoniskt. Vissa saker stämmer helt enkelt inte överens. Men vad vet jag, du kanske vill ha det så. Eftersom det gränsar till psytrance, får man ju göra lite som man vill, så att säga.
Cloudsurfer Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Lunatik, jag får ta din msn helt enkelt så att du kan skicka låten till mig 😄
Lunatik Postat 16 juli 2005 Trådstartare Postat 16 juli 2005 rent harmoniskt sätt ville jag ha en ren psy trance när jag gjorde denna..men sen ploppa den där euro melodin fram och jag var tvungen att lägga in den bara... så från början så ver det meningen att de skulle vara lite så där galet och....fel... Sen min msn; ahk_lnt@hotmail.com
NormaN BeatZ Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Sha ! det där lät helt ok ! men enligt min mening borde du ta bort den där synthen, lägga på mer bas och gå djupare ! keep it up man 😳 peace /Norman Beatz
Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Jävligt schysst intro må jag säga. Kicken känns bra, det ligger ett riff ovanpå basen eller är det basen som låter som nåt sågtand-aktigt? Percsen är fett goa, riffet är bra och aciden sitter bra! Snyggt beat i breaket, loop eller gjort det själv? acidslingan passar fint in i breaket, men jag saknar ett riktigt BOOOM för att markera breaket 😕 padsen och fågelfx'et är fett snyggt! Ahhhh riktig happy trance, leadet är snyggt och glatt, kanske lite högt men det sitter iaf bra! Men jag kännde aldrig att det exploderade, kanske ska lägga in ett boom, tyst i en bar eller nåt och sen bara smälla på fullt ös med lead kick bas och percs? Bara ett förslag. Breakdown känns hyfsat, men det känns som om det är där bara för att ta plats, inte för att fylla nån direkt funktion, skulle vart mer nedgående, inte några nya inslag och nya stabs, enligt mig iaf. Fan detta var schysst, hade garanterat fått mig att rocka loss, keep it bangin' mate!
Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 När jag tänker efter, var det inte denna låten jag gjorde en remix på för djävligt länge sedan?
Richie76 Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Tycker att synthmelodin var väl hög i min smak, men annars lät det riktigt proffsigt och välmixat, inte min påse ost dock.. 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.