Chribbe Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 (redigerat) Tjena alla Logicare! Jag och min polare har nu spelat in en del låtar och tänkte lägga den sista touchen och bränna ut låtarna. Någon som har nåt bra Masterings tips eller mixnings, (finns väl förstås en j...la massa tips) men om ni har lust att bara skriva lite bra tips här till mig och till andra som sitter i slutet på sina inspelningar så skulle det verkligen uppskattas. Tackar på förhand! 😲 Redigerat 27 mars 2004 av Chribbe
Piccazzo Postat 5 april 2004 Postat 5 april 2004 (redigerat) Logic fungerar alldeles utmärkt för mastering.. Dock bör man kanske kompletterra med Waves Plugsen för optimalt resultat.. Alternative Soundforge som du kan Mastra i OCH bränna direkt till CD. Redigerat 5 april 2004 av Piccazzo
Msykes (oregistrerad) Postat 11 april 2004 Postat 11 april 2004 Jag har använt mig av T-Racks. Det finns många presets som man kan börja med om man tycker det är svårt med kompressor- och limiterinställningar. Annars funkar Steinbergs Wavelab mycket bra med diverse masteringplugs.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.