Jump to content
Annons

Tja ;)

Recommended Posts

Hej tänkte pressentera mig lite...

Jag är en riktigt duktig sångerska som lägger sången på första tagningen, alltså snabb i studion.

Har körat på en del släppta skivor. Sjunger på en del lite "hemliga" låtar typ pinsam barnmusik som ni säkert hört men vad gör man inte för lite pengar 🙂

Är intresserad av att snacka musik och att framför allt att sjunga på musik. Letar lite nya producentkontakter så hojjta till om ni känner er lite träffade. Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar 🙂

som sagt, hojjta!

(tog detta direkt från min pressentation men men)

Dela på andra sajter

Annons

Ja välkommen helt klart!

Tyvärr så har jag redan en duktig sångerska till förfogande men you never know vad som händer i framtiden. En viktig detalj är ju vart du bor? Annars kanske du får lägga sången själv i en "hobby-nisse-studio" 🙂

Dela på andra sajter

En grej vore ju att mygla in sig på alla dedär Absolute "Insert något here" serierna eller de som gräver upp massa gammla låtar, gör discoaktiga covers och släpar kittet till cutting room och tjänar en hacka på de som inte tänkt igenom presentköpet till släkten.

höh, men dedär med barncd e ju inte pinsamt. Funderade ett tag på att slänga ihop en barn cd med manus för typ cd-teater, men hade inte tålamod.

Dela på andra sajter

Hej och välkommen!

Samma här, har sångerska redan men man vet aldrig vad som händer..

Tänkte dra upp lite frågor som folk kan va intresserade av att veta

Har du något att visa upp?

Har du möjlighet att spela in egen röst?

Kan du skriva text och komma på melodi till musik?

Dela på andra sajter

Tack för alla välkommnanden 😄

ok...ska besvara lite saker på era inlägg

Jag bor i stockholm men just nu bor jag i malmö, kommer att flytta till sthlm igen runt jul men jag är där upp ofta ändå.

Jag är 25 år.

ska lägga upp någonting snart så att ni kan lyssna

Hobbynisse...vad är det? jo..en hobbynisse för mig är generellt en snubbe runt 35 som sitter hemma med sin lilla portastudio, minimidikeyboard o kanske en mic. Sitter o försöker o försöker i gammla program som bara krachar och som tycker sig vara jättedyktig på musik men som enligt mig suger så extremt mycket.

Vissa hobbynissar vill så himmla väl men har inga resurser. och utan resurser blir det svårt för dem som har som mål (iallafall inom musiken, jag har många höga mål) att producera och få ut riktigt bra musik.

Ni som redan har en sångerska olika röster till olika projekt? 😉

"En grej vore ju att mygla in sig på alla dedär Absolute "Insert något here" serierna eller de som gräver upp massa gammla låtar, gör discoaktiga covers och släpar kittet till cutting room och tjänar en hacka på de som inte tänkt igenom presentköpet till släkten" SVAR haha Japp det är sådant jag sjungit mycket på...enligt mig barnmusik "and the kids looooooove it" citat...mins inte.

Har du något att visa upp? kan lägga upp någonting snart

Har du möjlighet att spela in egen röst? jaa det kan jag fast jag spela mycket hellre in i studio, mindre klydd då.

Kan du skriva text och komma på melodi till musik? javisst jag har en hel del låtar som jag gjort allt på förutom att producera upp dem.

Fråga gärna mer om ni vill, känner mig lite poppis nu aah

//////////////////////////////////7L

Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag bor i stockholm men just nu bor jag i malmö

Trevligt!

Jag med.

Jag & Hacke kommer snart att arrangera nästa IRL-träff i Malmö.

Du är såklart välkommen, både dit & till forumet.

Hoppas att du blir kvar ett tag, många tjejer har försvunnit rätt fort.

Eller, ja, från forumet iallafall 😄

Dela på andra sajter

tja1

Låter ju jättekul med IRLträffen i Malmö, klart jag kommer! Vet ni datum o plats än?

naa verkar inte vara så många brudar här. Jag tror att många tjejer bara intresserar sig för själva sångbiten och inte för resten.

Jag lär bli kvar ett tag 😄

Dela på andra sajter

Jag är en hobbynisse 😄

välkommen iaf och hoppas du stannar på forumet...

( kan nog tänka mig att jobba med en bra vokalist...)

/Dennis

Redigerat av Reason
Dela på andra sajter

tja1

Låter ju jättekul med IRLträffen i Malmö, klart jag kommer! Vet ni datum o plats än?

naa verkar inte vara så många brudar här. Jag tror att många tjejer bara intresserar sig för själva sångbiten och inte för resten.

Jag lär bli kvar ett tag 😱

Nej, inget är bestämt än.

Blir förmodligen i Augusti så vi kan lura ner Reason också.

Ses på någon av mina favoritkrogar & pratar om allt annat än musik!

Dela på andra sajter

Lady SongBird: Hej hej...

" hobbynissar vill så himmla väl men har inga resurser. och utan resurser blir det svårt för dem som har som mål (iallafall inom musiken, jag har många höga mål) att producera och få ut riktigt bra musik."

Jäklar vad jag inte håller med. Jag har många kompisar som släppt helt über grymma plattor med väldigt lite resurser (typ, Plej, Hird, Cloud, Soular Sound, Swell Session)... Dom är ju iof inte 35 å sitter med program som crashar jämt så dom kanske inte är hobbynissar då?

Det gäller ju att ladda ner warez och köpa begagnat... Det jag har släppt är gjort med nerladdade program, midiklaviatur, enkelt ljudkort och en billig mic... fast jag är inte 35?

/Niklas

Dela på andra sajter

Tjenare!

Dock skulle jag vilja påstå att musiker är alltid musiker oavsett genre eller hur mycket man är engagerad, ja med tanke på benämningen "hobbynisse"

Välkommen alla "hobbynissar" säger jag..hehe

och även du som fick mig att tänka på cindy birdsong!...😱

Dela på andra sajter

jag drar inte alla över en kam. Jag beskrev bara vad det är som jag inte söker.

Det är självklart att det finns duktiga hobbynissar.

Jag har jobbat med många hobbymusiker (låter det bättre?) och sedan avancerat till större studios och företag och det är där jag vill hålla till, kanske fel forum att söka på......

Niklas, jag känner inte till något av de band du nämner, kalla mig gärna komersiell.

mvh/L

Dela på andra sajter

jag drar inte alla över en kam. Jag beskrev bara vad det är som jag inte söker.

Det är självklart att det finns duktiga hobbynissar.

Jag har jobbat med många hobbymusiker (låter det bättre?) och sedan avancerat till större studios och företag och det är där jag vill hålla till, kanske fel forum att söka på......

Niklas, jag känner inte till något av de band du nämner, kalla mig gärna komersiell.

mvh/L

Nejdå.

Det är inte fel forum.

Här finns faktiskt en del major-suckers också, inklusive mig själv.

Som är tok-kommersiella i sitt skapande & som bara vill ha NRJ-hits.

Det är en komersiell värld, så jag tänker att fortsätta vara en komersiell snubbe.

Sen är det ju rätt fint med en guldskiva på väggen...

Dela på andra sajter

Välkommen hit!

Jag skulle inte kalla mig för hobbynisse men inte för proffs heller. Någonstans där mitt emellan kanske. 😄

Jag bor i Lund så ett litet samarbete hade ju inte varit helt omöjligt att åstadkomma. 🙂

Tåls att diskuteras vi nästa IRL-möte i Malmö kanske. 🙂

Mvh / djonas

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.