Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Som sagt, biran är laddad, snart drar det igån, nu är klockan 20:56 weehaaa!

EDIT: klockan slog om precis när jag skrev klockslaget ;D

Redigerat av DjHex
Postat

Självklart så ska man se det! Det är ju inte för inte som man har tatuerat Iron Maiden loggan över armen. *garv*. 3 minuter kvar nu. :rolleyes:

Postat

Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dåligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? :rolleyes:

Nåja, kul att se att det är liv i de gamla gubbarna fortfarande iaf. 🙂

Postat

Lyssnade i och för sig i TV-högtalarna, men jag tycker att konserten var grym. Lite lågt sångljud ibland dock.

Postat
Valde dom inte lite kontiga låtar 🙂:rolleyes:

inte alls eftersom det endast spelades låtar från de 4 första albumen, skönt att slippa Fear of the dark och många andra "mainstreamlåtarna".

Hur tajta kan ett band bli egentligen? Sjukt hur dom kan ligga så jävla tajt hela bandet och Bruce, vilket jävla lyft på sångsidan. För ett par år sen lät rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna på.

Postat

Svinbra fan... nästan som -83 :rolleyes:

Synd en grej, att dom inte hade läppsynkat radiosändningen med TV. Hade hellre lyssnat i radiokvalitet än min gamla TV....

Postat

Intressant att SVT fick rättigheterna till att sända evenemanget..

Dock såg jag det inte. Passade på å störa folket på Göteborgs gator med lite aggressivt hårdrocksinlineåkande à la slutet på 90-talet då det fortfarande fanns folk som åkte lite riktiga inlines, aggressiveinlines.. :rolleyes:

//smulan

Postat (redigerat)
Valde dom inte lite kontiga låtar 🙂  :rolleyes:

inte alls eftersom det endast spelades låtar från de 4 första albumen, skönt att slippa Fear of the dark och många andra "mainstreamlåtarna".

Hur tajta kan ett band bli egentligen? Sjukt hur dom kan ligga så jävla tajt hela bandet och Bruce, vilket jävla lyft på sångsidan. För ett par år sen lät rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna på.

ok, det förklarar väl saken.

Jag såg i och för sig inte hela koncerten och metal är väl inte riktigt min musikstil. Tycker ända att dom gjort en del låtar som jag saknade på det jag tittade. T.ex. The Clarovaint och låtar från Brave New World(Blood Brothers m.fl) plattan. Om det är mainstream vet jag inte. Men som sagt, om dom bara spelade låtar från de 4 första så...

EDIT: Håller med om att dom är ruggit grymma mysiker 🙁

Redigerat av The Edge
Postat
Valde dom inte lite kontiga låtar 😆😆

Absolut inte. Riktigt skönt att de bara körde låtar från de 4 första plattorna, det är ju roligare att se dem lira låtar som de inte spelat på 20 år istället för samma låtar som de alltid kör tycker jag.

Postat
Valde dom inte lite kontiga låtar 😆  😆

Tight?

Steve Harris timing vinner knappast några nobelpris... Men Nicko spelade kanonbra, och Adrian likaså.

Men att det skulle låta bra om Steve och Janick vet jag inte riktigt om jag håller med om. 😆

Postat
Valde dom inte lite kontiga låtar 😲  😄

Tight?

Steve Harris timing vinner knappast några nobelpris... Men Nicko spelade kanonbra, och Adrian likaså.

Men att det skulle låta bra om Steve och Janick vet jag inte riktigt om jag håller med om. 😱

Inte Janick iaf. Vad fan har de honom till egentligen... Nog för att han har skrivit ett par bra låtar på de senaste plattorna, men killen är ju rätt avgjort den sämsta gitarristen Maiden har, och i stort helt överflödig nu när Adrian är tillbaks...

Men konserten (både TV-varianten och den jag såg live i Oslo 😆 ) var grym. Bruce, som sagt, låter bättre än han har gjort på ett bra tag (I Maiden alltså 😉) och att höra låtar som Murders in the Rue Morgue, Another Life, Drifter, Die With Your Boots On, Remember Tomorrow osv smällde som sagt bra mycket högre än drygheter som Fear of the Dark eller Bring Your Daughter... för femtielfte gången... Vidare kunde de ju faktiskt ha skippat Run to the Hills, Number of the Beast, Running Free och en del av de andra mer uttjatade spåren till förmån för kanske Purgatory eller Charlotte the Harlot? Sistnämnda spelade de i början av turnén, men hann tydligen plocka bort innan de kom till Norden 😏

Postat
Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dåligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? 🙂

det var nog din tv 😱

Postat
Tittade lite medan jag stekte pannkakor. Ljudet var ju riktigt dåligt. Hade de bara micat upp PA:t eller? 🙂

det var nog din tv 😱

Mmm, måste varit mina kassa dynaudio-högtalare 🙂

Seriöst, sången var grymt låg och diskantfattig, gitarrerna grötiga och dränkte ofta basen. Det var väl trummorna som lät ok, men inte mer.

Dreamland Project (oregistrerad)
Postat
Sjukt hur dom kan ligga så jävla tajt hela bandet och Bruce, vilket jävla lyft på sångsidan. För ett par år sen lät rösten sliten ... nu va det en njutning att lyssna på.

Jag håller med, jag tror inte jag hört Bruce klara av de höga tonerna i Run To The Hills live någon gång, men det gjorde han igår kväll. Fantastiskt!

Synd bara att det var så kasst ljud, sången försvann ibland helt i den övriga ljudbilden. Undrar hur det lät i 5.1, sändningen var ju i surround. Kanske därför det lät konstigt ibland?

Postat

det var nog din tv 😱

Mmm, måste varit mina kassa dynaudio-högtalare 🙂

Seriöst, sången var grymt låg och diskantfattig, gitarrerna grötiga och dränkte ofta basen. Det var väl trummorna som lät ok, men inte mer.

Det var ju en 5.1-mixning, så den kanske skulle ha hörts i det formatet för maximal effekt. Själv tyckte jag att mixen var acceptabel (lyssnade på en mono-TV 🙂) men inte värst mycket mer.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Kände inte igen en enda låt, det lilla jag såg av det. Djäkligt bra ljud i alla fall. Är inte hemma på denna grupp alls, hart passerat obemärkt förbi.

:rolleyes:

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.