Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

vad andvänder ni för pluggar på era trummer. hur får ni det att åta bra.

snälla ge mig bra tips. ja har spelat in trummor en gång tidigare med ganska bra resultat men detta ska va lite mer seriöst. genren är punkrock\poprock så ja

söker ändå ett ganska cleant å slicked ljud. men inte toto om det finns nån som förstår vad ja menar. snälla hjälp mig, inspelningen sker nu på måndag, alltså nu den 11 juli. ge mig tips om mickning angående overhead mickarna och gärna pluggar på kagge virvel pukor också vidare. ja lägger upp resultatet efteråt när det är klart så ni får höra hur det blev. tack på förhand. mvh kristoffer.

Annons
Postat
ge mig tips om mickning angående overhead mickarna och gärna pluggar på kagge virvel pukor också vidare. ja lägger upp resultatet efteråt när det är klart så ni får höra hur det blev. tack på förhand. mvh kristoffer.

Förstår inte riktigt vad du menar... skall du spela in riktiga trummor, använda pluggar eller... både och?

Menar du effekt pluggar, och inte VSTi?

Och ett tips, använd inte massa färger och så vidare, då du är en okänd person här på forumet

och du behöver akut hjälp, var så diskret men saklig som möjligt i din frågeställning, för att få bästa möjliga respons.

Se även till att posta i rätt del av forumet. 😉

DFH, BFD, Reason trum-refills är populära samplingar för trummor.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Kan spinna vidare på Pico's uppmaning; färgen i samband med en aning luddighet gjorde att jag inte svarade.

Postat

Nog om färgvalet. Det skulle vara lättare att ge konkreta tips på hur du spelar in dina trummor ifall du kunde precisera mer hur du vill att dom ska låta. Punkrock fast inte Toto lämnar en ganska stor lucka! 😳

Välkommer att ställa om frågan (mer utförligt) i den här tråden!

Postat

mm, riktiga trummor. fast ja menade mer vilka pluggar ni lägger på varje individuel trumma. ja vet ju hur man andvänder dom olika men ja undrar mer om ni har några bra tips för hur ni får det låta bra och hur ni gör generelt i helhet. ursäkta "luddigheten" men ja är stressad eftersom det är snart dags. skulle även vara tacksam om det är nån som har nån bra bild på hur ja ska micka overhead med vanliga sm58:er, och kom inte med, man ska egentligen ha kondensator mickar till det, för det vet jag men nu har ja inte budget till det så ge mig gärna tips ang det också. tack på förhand

Postat

alltså ja söker detta slickade ljudet som finns på blink 182:s skiva enema of the state och take of your pants and jacket.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.