Jump to content
Annons

Black Ingvars gör hårdrock av ”Schnappi”


Jari

Recommended Posts

Annons

Ja jag hörde orginalet häromdan i nåt sjukt sammanhang, det östes på med R&B, techno och sommarpop på nån fest och så kommer den här tyska barnvisan och alla kidsen jublar. Fantastiskt eh.....egendomligt... Ingenting verkar längre omöjligt. Man kanske ska damma av gamla "Fablernas värd"-plattorna och ta med sig ut på krogen nästa gång.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske ska damma av gamla "Fablernas värd"-plattorna och ta med sig ut på krogen nästa gång.... :rolleyes:

Eller så gör du en Eric Prydz-doftande remix av "Fablernas värld"

Den skulle säkert gå hem 😉

Annars kan jag rekommendera Ghostbusters. Får vilka svenskar som helst att gå igång av nostalgi på dansgolvet... 😄😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... det låter verkligen rammstein över det. Dock är det inte en speciellt bra cover tycker jag. Man hade kunnat göra den mycket bättre i rockversion! Jag uppmanar Culloden och Addic59 att prova! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar epitetet "det svenska hårdrocksbandet". Heja Aftonbladet. Vad kan man säga, de måste väl också få in pengar på något sätt...

Hehe... journalistik på hög nivå duvet... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

skön kommentar av gitarristen... 😆

" – Tyskland passar oss perfekt. Tyskarna har sämst smak i Europa, och då har vi verkligen en superchans att sälja mycket skivor, säger gitarristen Magnus Tengby i ett pressmeddelande." 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt så är Nisse Nordin en jäkla bra trummis..och som jobbat med musik i många år..bara så ni vet... 😆

?? Vem är Nisse Nordin och vad innebär infon att han är en bra trummis!? ?? Upplys mig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt så är Nisse Nordin en jäkla bra trummis..och som jobbat med musik i många år..bara så ni vet... 🙂

?? Vem är Nisse Nordin och vad innebär infon att han är en bra trummis!? ?? Upplys mig! 😉

Det är han som ledde svenska fotbollslandslaget till undergång 1990, fatt du väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt så är Nisse Nordin en jäkla bra trummis..och som jobbat med musik i många år..bara så ni vet... 😎

?? Vem är Nisse Nordin och vad innebär infon att han är en bra trummis!? ?? Upplys mig! 😛

Niels Nordin är Kapellmästare & trummis

i Black Ingvars, Viva Las Vegas...

utgick från trådens början och läste inläggen neråt så att säga..ehhehe..

hörde Nisse Nordin mycket under 80-talet..bra trummis helt enkelt....varför infon?

ja... jo, det kan man ju undra? här kanske det inte gör någon vidare nytta precis...men lite positiva ord kan ju aldrig skada...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Som om orginalet inte var jobbigt nog.

"det svenska hårdrocksbandet"

Undrar vad den snubben ser som trance. Rollergirl kanske 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...