Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 117
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Yello (för Boris extremt dynamiska ljudskapande)

Deep Purple !!! (Tja.. vad ska man säga... Inget att tillägga)

Allt som Vince Clark medverkat i ( Depeche mode, Erasure, Yazoo, etc.)

Weather report (när Jaco Pastorius medverkade)

Postat
Pink Floyd

Hur kunde jag glömma dem?!?!?! 😲🙂

Ja, be genast om ursäk! 😆

Postat

Michael Jackson...

och Stevie Wonder

Postat

Lyssnar mycket på Soilworks "Stabbing The Drama" just nu. Även de två skivorna innan går ganska mycket. The Flower Kings, här är det dock enskilda låtar från alla de olika plattorna. Jag tycker de kan vara otroligt ojämna, från en kanonlåt till rena skiten. Rituals tre skivor har gått länge nu, omöjligt att tröttna och ACT kommer snart med nytt.

Postat

Placebo - Skitbra band helt enkelt.

Pixies - Fantastiska låtar, och Surfer Rosa är ju så skön produktion på!

Slagsmålsklubben - Sköna melodier, alla låtar är iofs inte lika bra.

Butthole Surfers - Det kan inte bli mycket sjukare.

Fourplay (oregistrerad)
Postat

Hur ska man kunna välja ut endast en? 😳

Men för att nämna några.

RHCP

No doubt

Primus

Just D

Beastie Boys

Blacknuss

Och så vidare 😆

Postat (redigerat)

RAINBOW

(I see a rainbow rising.... look at this tower of stone..... I'm coming home.... I'm coming hooooome..... oh oh ohoh ..... oh oh ohoh...... my eyes are bleeding and my heart is......)

Redigerat av brojd
Postat
RAINBOW[/?r?;r?@jor]

(I see a rainbow rising.... look at this tower of stone..... I'm coming home.... I'm coming hooooome..... oh oh ohoh ..... oh oh ohoh...... my eyes are bleeding and my heart is......)

Rising är en sjukt bra skiva! Haha, Brojd, jag såg dem för första gången på "Long Live Rock´n Roll" turnén. Dock hade inte skivan släppts när de spelade i Gbg. "Kill the King" hade man redan hört eftersom den var med på "On Stage". De hade regnbågen med sig! Cozy körde sitt berömda trumsolo till Tchaikowskys "1812"! Jag satt på rad två rakt framför Ritchie. Precis framför mig satt tre av medlemmarna i Wasa Express, som var stora då. Fantastisk konsert! Avundsjuk, Brojd? Jag såg Rainbow en fyra - fem gånger till.

Postat (redigerat)
RAIN

BOW[/

Jaja... du har sett dem flera gånger.... du har påpekat det ungefär lika många gånger som du sett rainbow nu.... och jag är inte ett dugg avundsjuk... (jag har ju några vhs-videos av dålig kvalitet att titta på) 🙁😛😉

Redigerat av brojd
  • 3 veckor senare...
MittiPrick (oregistrerad)
Postat

Counting Crows ( hur kan det komma sig att så få känner till dem??? Sååå sjukt bra!)

Beatles ( klassiker som aldrig är fel)

Nirvana ( ja, vissa låtar är bara så bra)

Prince ( säger bara Purple rain! )

van the man ( inte allt men ... mycket!)

ABBA ( om man vill dansa o vara glad o bara känna musiken spritta i kroppen.... Björn o Benny, säga vad man vill, men de kan göra musik som ger glädjefnatt)

( är ju uppvuxen med deras musik så vad säger man!)

Ulf Lundell ( svensk nationalhjälte.... borde i alla fall vara det med tanke på de enormt bra texter han alltid lyckas klä cka ur sig)

( sen kan man ju tycka vad man vill om hans röst, men ... med bra musiker o producenter omkring sig lyckas han ialla fall få mig på fall)

apropå svenskt.... Tycker att även Robyn är väldigt bra! Så egensinning, samtidigt slick, och så rätt i tiden i allt hon gör!

R E M måste såklart vara med på en sån här lista

likaså U2 !!!

wow! Finns ju oändligt många jag skulle kunna nämna!

några kvinnor till sist: Björk (egensinnig och mångsidig! Yeh), Norah Jones ( soft, skön och lågmäld) Madonna ( ok... inte my cop of the, men... trendsetter anyway) PJ Harvey ( bara så bra) , Lisa Nilsson ( bra röst, bra texter... kanske det bästa sverige har när det gäller helhet?) och sist men definitvit inte minst: Aretha!! ( rösten, timingen, sättet att förhålla sig till musiken) Jadeklart, Whitney gick inte heller av för hackor när hon var drogfri och fräcsh!

morbid (oregistrerad)
Postat

PANTERA!

Har ju såklart en hel drös med andra favoriter men Pantera är det bandet

som har influerat mig mest.

Postat

Har altid haft ett speciellt hjärterum för Peter Hammill. Så fjollig är jag.

Annars går det ju inte att säga. Finns så otroligt mycket att digga.

Harman (oregistrerad)
Postat

Jimmy Eat World. Deras senaste Futures är sjukligt bra. "Polaris" och "23" är guldkorn.

Katla (oregistrerad)
Postat

Anhåller om att få lägga till Yellow Magic Orchestra till min lista. Solid State Survivor är ett helt fantastiskt album. 😄 Tokyo ni kaeritai desu! 😄

• 4 månader senare...
sparksfan (oregistrerad)
Postat

SPARKS!!!!!

Originella,trendsettare,följer ej trender,äkta,smart humor,coola,trots 35 (drygt) år i branchen vitalare än de flesta inklusive nya artister.

De har influerat ett STORT antal artister,ex:

Queen,Devo,Simple Minds,Depeche Mode,Pet Shop Boys,Morrisey,Björk,Erasure,Yazoo,Darkness,Pulp,Suede,Franz Ferdinand,The Ark och många fler.

Någon recensent skrev att utan Sparks hade Britpop,synthpop,eurodisco och rockrap ej funnits.

Sparks är dock så mycket mer än så.

Ni måste höra Sparks för att förstå.

Det kan dock behövas en del lyssningar för att det skall sitta men det är nog "mödan" värt.

När det sitter så låter det så OERHÖRT bra enligt mig.

Genialt,fantastiskt och med fantastiskt kluriga,smått märkliga texter och Russells oerhörda,speciella röst.

I mitt tycke den bästa sångrösten som existerar.

Deras senaste utgivna album från 2002 låter som nästan ingenting annat.

Någon skrev :"det är inget album det är en upplevelse"8ej på svenska dock har jag för mig).

En recensent skrev angående det albumet ("Lil´Beethoven") "The most importent band in modern rock".

Det albumet är kanske ej det man först skall lyssna på med Sparks om man ej hört Sparks förrut.

Deras album från 1971-1977 låter mer som traditionell rock/pop om än ganska originellt ändå.

Under 80-talet mer synth och newwave och dance.

90-tal typ eurodisco fast betydligt bättre än de flesta tror/tycker jag.

2000-tal först typ danceelectroliknande,sedan obeskrivligt

Nytt album nu i Feb. troligtvis.Ej hört.Skall visst vara något ytterligare nyskapande.

De spelar återigen på Södra Teatern i Stockholm i Februari (2 kvällar efter varandra).

Succe´där 2003+2004.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Någon recensent skrev att utan Sparks hade Britpop,synthpop,eurodisco och rockrap ej funnits.

Sparks är dock så mycket mer än så.

Jaja.

Det var Andres Lokko.

Musikjournalkistik är så mycket mer än så...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.