Steinb Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Husmanskost: Metallica, Meshuggah, Alice Cooper, Rob Zombie, Samael, Megadeth, Pantera, Prong, Yngwie Malmsteen... Sen lite kryddningar: Bryan Adams; smörigt som tusan, men jösses vad skönt ljud han har i sin produktion! Johnny Cash; underbar sångröst! Hans version av Bridge over troubled waters är overkligt bra! Wargasm - Alla som gillar Panteras Cowboys from hell måste höra Wargasm! Helt underbar kompetent old-school-metal med massor av stake! Ett måste!
Matthew L Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Depeche Mode The Cure Interpol Bloc Party Tindersticks Undrar varför ens musik låter som den gör 😉😛😄😄
pXp Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Lite som att fråga en förälder vilket av sina barn han/hon tycker om mest 😉 Jag lyssnar på all musik och favvo-artist kan skifta från gång till annan, men någon som alltid ligger högt på listan är Stevie Wonder!!! //peAk
tomazopantera Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 (redigerat) The soundtrack of our lives. En hel del från Smashing Pumpkins, Pearl Jam och Stonetemplepilots är riktigt bra. U2 kanske låter som ett tråkigt band men gitarristen är riktigt duktig och hittar nya vägar hela tiden.. Menar en låt som Electrical storm måste ju vara gitarristens alster helt och hållet, hatten av.. The clash går ju inte att bortse från heller. Kommer aldrig att bli omodernt... Redigerat 13 augusti 2005 av tomazopantera
peber Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) hmm... inte lätt att få med alla. Opeth Dissection The Dillinger Escape Plan NOFX Dubmood (chip-snubbe, Your browser does not support the HTML5 audio tag och bli FRÄLST!) John Frusciante U2 The Mars Volta Redigerat 15 augusti 2005 av peber
zutztrutz Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Korn Soulfly Smashing Pumpkins Cypress Hill Gang Starr Marilyn Manson Ektomorf 😆 Redigerat 15 augusti 2005 av grojn
punkrockdude Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Lagwagon ifall jag bara ska nämna ett band. De förändrade allt för mig i sjätte klass. Double Time trummorna fick mig att nästan urina ner mig själv på mattan. Självklart är inte detta bandet det enda, men nog det viktigaste för det fick mig att komma ur Endast-Metallica-Träsket... MvH
Michael Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 shpongled pink floyd simon & garfunkel arvo pärt hallucinogen joel mull the prodigy björk black sabbath kate bush nine inch nails cornelis vreeswijk dj misjah the delta texas faggott mittlestadtkinderohnestrohm stevie ray vaughan kraftwerk michael jackson system of a down jamiroquai sen ska jag vara ärlig och erkänna att jag gillar vikingarock a'la ultima thule oxå 😆 sen är ju den vackraste låten någonsin enligt mej procol harum med 'a whiter shade of pale'.. puss, ~ f
Thimmie Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Ojoj! Svår fråga... Men jag slänger upp några favoriter utan inbördes ordning. Kent, Opeth, WASP, Daniel Cirera, på senare tid Mars Volta eh... och många fler!
android Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Front 242 (och alla sidoprojekt, främst: Male or Female) Das Ich Björk Portishead Depeche Mode David Bowie Thåström (även inkluderat Ebba, Imperiet, PLP...) PJ Harvey Skinny Puppy Muse Placebo
Bunga Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Jahaja, ska det namedroppas så ska det, här kommer min topp 5, utan inbördes ordning: Threshold Dream Theater Sun Caged Time Requiem Symphony X Mer progmetal åt folket!
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Oj, inte lätt. Men de man återkommer till mellan varven får nog ändå sägas vara Pink Floyd, Miles Davis och Massive Attack. EST ligger också bra till. Listan borde göras lång, men det här är nog essensen. EDIT: Okej, Portishead borde jag ha nämnt! EDIT 2: Är sedan några år inne i en period med mycket norsk(!) musik. Lyft på ögonbrynen och fnys, eller kolla in vad som görs där. Våra grannar gör en del som är i världsklass, även om musiken inte kommer hit. Redigerat 15 augusti 2005 av Olsberg
Eliasson Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Japp, här är listan. Utan inbördes ordning såklart Billie Holiday Morrissey The Cure Belle & Sebastian Portishead Dessa fem dyker spontant upp som glädjeämnen, livräddare, enda vännerna när man inte kan sova osv 😄 Redigerat 15 augusti 2005 av Eliasson
Fnykis Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Just nu, - Dia Psalma - Dimmu Borgir - Iron Maiden - GaphiA Absolut bästa banden! 😄
Katla (oregistrerad) Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Dessa är mina favoriter! Först artisten och sedan min favoritplatta med denne/dessa... Jean Michel Jarre (1976-1982) - Equinoxe Beatles (1966-1970) - Revolver Radiohead - Amnesiac Pink Floyd - Animals Led Zeppelin - Presence Kraftwerk - The Man Machine Vangelis - Blade Runner Klaus Schulze - Timewind Ashra - New Age of Earth Chemical Brothers - Dig Your Own Hole Euroboys - Jet Age Silverbullit - Citizen Bird Soundtrack of Our Lives - Welcome to the Infant Freebase
browno Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 hmm, just nu så gillar jag alexisonfire, thrice och rise against mest... men jag tror nog att millencolin är dem som betytt mest, köpte for monkeys skivan i 4an och den ledde in mig på ska,rock och punk. Fast sen är anti-flag och bad religion riktigt grymma de med... Metallica är helt okay, framför allt svart skivan, lagwagon är sköna likaså pumpkins och pennywise och många fler...
RoBERT Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Jag håller Säääärskilt på Claes stil men även en del av djonas grejer. Tower of Power Earth, wind & fire Toto Chicago Sting Richard Marx Chaka Khan Anastacia Bill Champlin Airplay Donald Fagen Dave Grusin Chick Corea Brecker Brothers Blues Brothers Genesis Phil collins Kylie Minogue Maroon 5 Michael Jackson Michael Learns to rock Nisse Landgren Steely Dan Robbie Williams Queen Stevie Wonder Take 6 Brand new heavies The Tubes tom coster... ....typ omöjligt att välja favorit bland allt detta, men jag kan ju säga att jag nosar rätt ofta på toto's hemsida för att se när deras nya platta släpps hehe...
surikatmamma Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Neurosis Death Cab for Cutie MF Doom och alla hans projekt, t ex Madvillain Fantômas Tool Converge 27 Rage Against The Machine Calexico Cat Power Death From Above 1979 Four Tet The Melvins Cannibal Ox Mirah Refused Khonnor El-P Aesop Rock Opeth Nick Cave & The Bad Seeds (världens bästa kompband?) Shellac Queens of the Stone Age The Mars Volta Dillinger Escape Plan Red Sparowes
SyntaxError Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Jag lyssnar på: Aphex twin squarepusher Two lone swordsmen Stereolab jan johansson Garagerock (samlingar typ Back from the grave och teenage shutdown) Autechre 77-punk (typ buzzcocks, The damned, Ramones) Tom waits MC5 tortoise Steve reich Philip glass Brian eno Kraftwerk osv osv....
JJRockford Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 EDIT 2: Är sedan några år inne i en period med mycket norsk(!) musik. Lyft på ögonbrynen och fnys, eller kolla in vad som görs där. Våra grannar gör en del som är i världsklass, även om musiken inte kommer hit. Väl rutet! Av de få norska band jag känner till så håller samtliga hög klass. Speciellt snällhårdrockarna i Return, deras låtsnickeri går verkligen inte av för hackor. Skulle nog placera dom någonstans bland de 10-20 främsta någonsin där. Och vi får ju inte glömma Wig Wam!! 😉
Danabacken Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Var för ett tag sen mycket inne på Nightwish, Infected mushroom, Enya, Era (Är jag lite fortfarande). Har blivit väldigt intresserad av Enigma, jag älskar sån musik som Enigma gör, tropisk lugn musik med körer och sånt... Guld!! 😉
Steinb Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) Inte för att vara otrevlig, men har en sådan här tråd någonsin någon som helst poäng? Har exempelvis DU någonsin fått för dig att lyssna på något av banden som helt utan närmare referens namedroppats? Jag tycker de lite mer specifika musiktips-trådarna är mer givande. Att skriva olika namn under rubriken "de här är bäst" känns inte som att det hjälper någon. Favoritartister kan väl med fördel hellre listas i användarprofilen ifall någon är intresserad (jag har inte gjort detta... än). Eller? Bara en åsikt. Håller med dej där. En lista med bara bandnamn ger ju kanske inte så mycket. Så, skriv gärna varför ni gillar dom grupper ni gillar! Det skulle gillas! 😄 Edit: Följer ditt råd själv till att börja med; Samael Gamla skivorna, och då framför allt Ceremony of opposites, är asgrymma om man är ute efter stämningsfull lite långsammare death-metal - och dom nya är finfina om man är ute efter lite mer elektronisk tunggung i stil med Rammstein. Senaste skivan Reign of light är ett litet guldkorn! Redigerat 15 augusti 2005 av Steinberg
staf Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Köper allt från Grant Nelsons label swing city utan att jag tänker på det när det är Richard Earnshaw som är en av dom tajtaste. Gillar även det mesta från Martin Solveig men är inte min favorit egentligen, men vilka snygga produktioner. Joey Negro är ju otroligt begåvad, eller Dave Lee som han egentligen heter. Redigerat 24 augusti 2005 av staf
The Edge Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 ClaptonHendrix Page Blackmore Du spelar gitarr va?? 😏 Nej, dom är bra alla du sa. Speciellt Blackmore när han är som bäst, men jag har inte hört så mycket av page...
Mutto Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Otis Redding (kungen av soul) Aretha Franklin (och så drottningen av soul) Steve Wonder (före åttitalets.. blä) Guns'n'roses (med originalmedlemmarna såklart) Dave Matthews Band (sjukt snyggt, tekniskt och tajt) Matchbox 20 (första och andra plattan) Lisa Ekdahl (fett bra röst för hennes grej) Sarah Mclachlan (kanske den vackraste sångrösten hittils) Lars Winnerbäck (gamle gode lasse, inte nya poplasse) Axwell/Mambana (allt han tar i verkar bli guld, svensks house mest intressanta namn just nu) Stonebridge (gudfadern av svensk house) Ferry Corsten (geniet)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.