Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej hej

har stött på lite problem. Är ganska ny vid mitt Cubase SE och har nu

gjort en låt men lite audio, lite midi(GM) och nån rewire till reason.

Problemet jag har är att när jag kör Export audiomixdown så kommer inte

mina midispår med. Jag vet att midi bara är "signaler" och inte ljud men borde

det inte funka men de GM ljud jag använder?

MVH

edit: läste nyss manualen att det inte ska gå utan att man måste koppla ut till in på ljudkortet och spela in så. Är det verkligen så? Om, finns det någon verision av Cubase där man kan få med sina midispår i mixdownen?

Redigerat av Elton
Annons
Postat

hej,

det är nog verkligen så om du använder ljudkortets midiljud!

men om du använder vst-instrument i cubase,

så följer ljudet med när du gör en mixdown.

/bo

Postat

Som Avenue säger är det bara i det fallet du använder VSTi's som ljudet exporteras vid mixdown, ljudet genereras ju genom Cubase.

GM är ju bara en standard för hur ljuden ligger mappade så all genererad GM-musik ska låta exakt likadant oavsett var den spelas upp.. så du får helt enkelt spela in GM-ljuden som audio och sedan göra mixdown.

Postat

Tjena Elton!

Om midi-ljuden du vill ha med finns utanför datorn, tex i en keyboard eller i en ljudmodul så kommer det inte fungera. Vad du får göra då är helt enkelt att spela in dom först. Record.... Så spelas ditt midi-´ljud´ in som ett audiospår.

Och därifrån fortsätter du senare med en mixdown..

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.