Richie76 Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Tja! Har regat mig idag och fick tydligen inte ha nåt kort än.. 🙂 Jursomhelst har jag köpt en ny PC med ganska bra processor och M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496 ljudkort till detta. kör med logic platinum och har drumkit from hell, trilogy till bas och guitar rig till gurorna. använder mig av ASIO drivern och har ställt ned buffern och det funkar fint men problemen börjar komma när man lagt ett par tre gitarrkanaler och lite sång och midi. Då säger logic ifrån att Asion är överansträngd, ska man bounca över gitarrerna då och köra dem som Audiospår, eller nån som har ett annat bra förslag? Har även kört med norton internet security men denna brandvägg försvinner snart och jag undrar om någon kan tipsa om en bra branvägg som inte kruppar tillsammans med logic? (Har hört att norton kan göra det) 😎 Tack på förhand till alla musicdiggers!!
Jocke Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 (redigerat) Pröva ställa upp latencyn lite eller om du behöver mycket mer kräm kan det ju vara läge att bounca ut lite grejer. Min erfarenhet av Guitar Rig är att den suger en hel del CPU. Edit: Välkommen naturligtvis också! 😉 Edit2: En meningsbyggnad jag kan vara stolt över länge. 😄 Redigerat 7 juli 2005 av Jocke
hegobald Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Tänkte på det här med brandväggen.. Ok Norton är skitabra men suger processor som ett tok. Själv använder jag följande 3 gratisvarianter med motsvarande funktioner som Nortons men dom suger inte mycket processor alls. Mot virus AVG free edition Som brandvägg Kerio Personal Firewall 4 Är gratis och körs som fullfunktion i 30 dagar men betalar man inte så slås vissa lull-lull funktioner av (som jag ändå inte använder eller behöver). Mot ohyra och spyware Ad-Aware 1.06 Också gratis.. Körs nåra gånger då och då. Sådärja... Lite gratis processorsnåla verktyg.. Lycka till nu! 😉
Richie76 Postat 8 juli 2005 Trådstartare Postat 8 juli 2005 Tackar boyz!! Ska kolla upp tipsen och fortsätta spela in stoor popmusik!! Blev också impad av den stabila meningsbygnaden!! 😎 Trevligt forum förresten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.