Jump to content
Annons

Believe

Hur många hattar?  

4 röster

1. 1. Hur många hattar?

• 1 sjaskig hatt, som luktar bajs
      0
    • 2 fula hattar
      0
    • 3 ganska alldagliga hattar
      2
    • 4 ganska sköna hattar
      1
    • 5 rosa hattar! ÄG!
      0

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Believe

* ARTIST/GRUPP: Arete

* GENRE: syntpopsebm

* LÅTLÄNGD: 3:28

* KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5MB

* STATUS: Nästan färdig demo

* LÅTLÄNK:

En lite äldre låt som jag gett mig på för att ge den lite slutpolish.

Lekte lite med Thrasher2 på trummorna, men jag kanske tog i lite väl mycket? Sången är inte speciellt välsjungen, men det får ni leva med. Ska bli en omtagning när jag kommer tillbaka hem i augusti. Hur känns mixen annars, nånting som inte alls känns rätt? Upp med sången lite kanske? Alla åsikter som vanligt välkomna :-)

Dela på andra sajter

Annons

Trummorna stämmer inte höjdarbra ihop med resten av ljudbilden. Och på sina håll är låten lite sur. Men istället för att göra trummorna allt för mycket mindre smutsiga, smutsa ner resten också. Tycker sången ligger rätt bra där den är. Lyssnar gärna på nästa version om det blir någon. 😉

Dela på andra sajter

Tack för lyssningen Neko :-)

Det du menar om att trummorna inte passar in, är det dom bitcrushade/thrashade passagerna du menar då?

Att smutsa ner resten lite kanske vore något.. fast jag tycker om kontrasten mellan att thrasha sönder trummorna och ha resten rent och fint. Tror inte det blir några större ändringar i den mer utom sången som ska tas om (speciellt refrängen).

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

De bit-reducerade trummorna är okej om du sänker ner volymen på dem, som det är nu tar de upp alldeles för mycket utrymme när de kommer in. Annars gillas låten, jag tycker att du kan sänka ner trummorna och sjunga om sången lite tajtare så är det klockrent sedan. :rolleyes:

//Nisse (Mr J, DM.net)

Redigerat av Nisse
Dela på andra sajter

Jo, det är just bitcrushningen jag syftar på. Och jag gillar också kontrasten mellan smuts och rent, men när bara trummorna är söndersmulade på detta viset blir det knas i mitt huvud, men det är väl rätt personligt. Jag brukar vilja ha något mer ljud lite skitigt eller skrikigt, sedan något som kan vara hur silkeslent som helst, lägre cutoff på ett lp filter. Allt är ju personligt, men jag tycker inte riktigt att trummor och resten sitter ihop så väl som de kunde göra om något ljud fick bli lite mer sunkigt.

Dela på andra sajter

@Nisse: Det var just det jag funderade över, känns som thrashern låter lite väl mycket. Får prova att automatisera volymen tror jag :-)

@Neko: Tja... det är ju värt att testa att skita ner resten lite också, då märker jag om jag gillar det :-)

@-k9-: tajtare sång och lite mer kontrollerad trumvolym kommer.

@Reason: Vi får se om jag spottar ur mig nåt mer i den poppigare skolan, det är inte helt omöjligt. Jag är väldigt sugen på att göra lite gitarrpop faktiskt :-)

Tackar så mycket för lyssningen och kommentarerna allihopa :-D

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Gillar de bitcrushade partierna som bara den, de renare delarna är lite för trista i mina öron, även om kontrasten dem emellan är skön.

Jag skulle testa att möblera om partierna lite så att den börjar med det skitigare, så att låten blir mer intressant redan från början...?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.