jivegard Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 I måndags skickade Thomann en leverans till mig. Vet ni om de använder Posten som budfirma i Sverige eller är det något annat företag som tar hand om det? Vet ni hur många dagar leveranserna brukar ta? Jag har bara beställt ett ljudkort, en preamp och lite annat krafs. Det är varken tungt eller stort. JJ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Tog ca. en vecka för mitt paket. Fick hämta på det vanliga utlämningsstället, alltså via posten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Morta Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 JAg fick prylar hemskickat med postbud... praktiskt. Beställde på Tisdag eftermiddag, fick hem prylarna på fredag eftermiddag. Man kan följa kolli på postens hemsida, men när jag gjorde det så stog det bara att paketen hade kommit till tullen i tyskland, blev lite poff när de kom med prylarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jivegard Postat 7 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 7 juli 2005 Okej, brukar det gå att få reda på Postens kolli-ID när Thomann skickar? J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aquiesce Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Thomann skickar med olika beroende på hur stort ditt paket är... När vi köpte trumset kom det en lastbil och levererade hem till mig. Vid mindre inköp kommer det som vanligt på posten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Jag fick inget kollinr per automatik. Vet ej om kollinr är internationella eller om paketen får svenska kollinr vid gränsen. Om man får problem kan man ringa deras kundtjänst så kan de hjälpa till att spåra paket. Har dock aldrig råkat ut för något bortkommet paket... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Jag beställde en gitar för nån månad sen. Det tog en vecka, hämtade den sen på posten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mmikael Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 (redigerat) Jag beställde i lördags och betalade på måndagen. Enligt deras hemsida mottog dom betalningen idag torsdag (fyra dar senare alltså?) och nu står det att paketet skickats (16.10.2008 18:17: Leverans Paket har skickats [10.28kg per Post Internationell]) Är jag dum om jag hoppas på att jag ska kunna ha paketet i min hand imorgon fredag? 🙂 Dom kommer inte att nå mig på min adress, så det kommer väl lämnas på närmsta utlämningställe, men avin skrivs väl iaf direkt och dom stoppar den manuellt i brevlådan? Redigerat 16 oktober 2008 av mmikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Är jag dum om jag hoppas på att jag ska kunna ha paketet i min hand imorgon fredag? 🙂 Dom kommer inte att nå mig på min adress, så det kommer väl lämnas på närmsta utlämningställe, men avin skrivs väl iaf direkt och dom stoppar den manuellt i brevlådan? Avin brukar oftast ta en dag extra på sig att komma fram så är paketet på plats imorrn så får du nog tyvärr inte avin förrän måndag. Om du har kollinummer så behöver du ingen avi. Brukar gå att få ut paketet ändå. Har du inte kollinummer men ändå vet att paketet är på plats så kan det gå om du tjatar lite men det beror helt på vem som står i kassan och hur villiga dom är att leta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LogIslandProduction (oregistrerad) Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Det beror som sagt på vad du beställer, till mig har det levererats med både UPS o Svenska Posten, och båda gångerna hem till dörren. Det brukar väl ta mellan 3 dagar till 1 vecka cirkus från dagen då betalningen registrerats hos Thomann. Dessutom så har jag kunnat följa paketen på respektives hemsidor. Smidigt och enkelt (men farligt, är ju nästan beroende framkallande). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Typ 10,000+ är det väl Ups tror jag. Posten e nog svårt att få något bra trackingnummer från. Men det brukar gå snabbt från Thomann. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mmikael Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Okej, det är alltså inte så stor chans... hänger väl en hel del på hur snabbt dom får upp det från Tyskland. Men jag vet att DHL kör varje dag från Tyskland, men det kanske hamnar på terminal i Tyskland först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mmikael Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Fattar förövrigt inte hur man söker godset... Nån som vet hur man gör? DHL hade ju ett otal alternativ att välja innan man kunde söka, jag vet t.ex. inte inom vilken standard som skickat, ifall det är europlus, europremium, europack eller allt fan vad det nu heter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Simpelt, beställde en DSL50 + en SM7B från thomann för ett par veckor sen, precis när jag fått mail om att det var skickat så bad jag thomann om trackingnummer och dom skickade det, gick sen in på ups.se och sökte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mmikael Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Okej jag har ett "paketnummer" konstigt ifal man ska behöva be om trackingnummer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.