Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ber om ursäkt för att jag ställer en vanlig fråga men nu är det så att jag vill skaffa en dynamisk mik för allround bruk och jag vill inte ha en SM58 eller liknanade kopia för att jag gillar utan sättet dom färgar ljudet på. Jag vill helst inte betala mer än vad en SM58 kostar heller. Finns det nåt hopp för mig?

Annons
base128 (oregistrerad)
Postat

vilken färg snackar du om?

Postat

Tror dom flesta föredrar beta58 framför SM58 faktiskt, vad jag har hört så ska dom ha rätt lika karaktärer men att det helt enkelt blir högre kvalitet på ljudet med en beta58.

beta är väl 800kr dyrare också...

Postat

Själv så gillar jag både sm57 och sm58 och som några andra sagt här tidigare så tycker jag att beta58an är ännu bättre än sm58. Inte så konstigt då betan är en vidarutveckling.

Har dock ett annat tips också ifall nu nu inte är så förtjust i shures mickar. Testa BeyerDynamics budgetserie Opus. Har själv en Opus39 som jag är hemskt nöjd med. Den har även en annan fördel och det är att den är billigare än tom sm57an.

Av någon outgrundlig anledning så brukar faktiskt Opus39an funka bättre till exempelvis våran virvel än sm57an och när vi upptäckte detta första gången blev vi ganska överraskade eftersom 57an annars är en så klassisk virvelmick.

Men som sagt lyssna på några alternativ men i de lägre prisklasserna så är nog BD-Opus39an svår att slå om du inte ska ha Shuremickar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.