Jump to content
Annons

Ingen medhörning i Cubase SX

Recommended Posts

Lurre (oregistrerad)
Postat

Hej alla glada. 😆 Jag har fått ett litet problem nu sen jag formatterat om min dator. Jag får nämligen ingen medhörning när jag trycker på "monitor" i Cubase SX. Detta är mycket märkligt för jag har samma installationsfiler som förut och då fungerade det utan att jag behövde göra något. Är det någon inställning jag nu helt plötsligt måste göra?

Är mycket tacksam för svar, jag vill ju höra alla effekter direkt när jag spelar eller sjunger 😳

Ha det gött /Lucas

Annons
Postat

Du måte vrida på volymratten på basen Lucas.... 😳

Jag har faktiskt samma problem. Det har jag alltid haft men jag lyssnar direkt genom mixern så det är inget jag har behövt bry mig om.

PS. Oväntat och kul att se dig här! Köp en bandlös bas. 😆

Postat

Ni måste ju ha direkt monitoring aktiverat om ni nu har stöd för det på era ljudkort.... För lurre så lär det väl vara att aktivera detta under device settings...

Lurre (oregistrerad)
Postat

Tack för hjälpen! Ska genast hem och prova efter jobbet. N ska alla (tre!) 😉 få VIP-biljetter till alla mina gig i framtiden! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.