Morta Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Jag som är dum och inte hänger med.... Har sett uttrycket lite granna på sistonde, men fattar inte riktigt vad det betyder? 😉 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Citerar ett uppslagsverk på internet som jag hade i min sökbar i firefox: In excellent condition, unblemished, perfect, as in This car is in mint condition. This expression alludes to the condition of a freshly minted coin. Alltså, något som är i perfekt skick. Oskadat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Michael Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 det betyder bara att det som säljs (fortfarande) är i bra kvalitet och inte trasigt. mint1 ( P ) Pronunciation Key (mnt) adj. Undamaged as if freshly minted: The painting was in mint condition. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Mint Condition var ett helt överjävligt svängigt funk/soul/rnb/acidjazz-band som 1996 släppte plattan 'defenition of a band'. Självsäker titel, eh? Proddad av Jimmy Jam & Terry Lewis. Fantastisk skiva. Det betyder också att att andrahandsexemplar av något, framförallt en skiva eller tidning är i originalskick. D.v.s totalt oanvänt & oförstört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 ohh bra att veta. Tack för infon 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.