Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå hallå en ny låt va klar och det hade varit kul att få lite kommentarer båda posetiva/negativa om det skulle gå bra 😕

Det är en trance låt

Superviza

Annons
Postat

Lyssnar nu.

Schysst explosivt intro.

Wierd intro med synthen.

Jag tycker inte basen ska hänga med synthen, låter lite wierd.

Också lite mer arbete på din groove. Snare låter lite tanig och din percussion i bakgrunden kommer inte fram så mycket.

Ljudet på synthen i övrigt är bra.

Låten ändrar karaktär väldigt mycket. Partiet vid 3:00 tycker jag dock låter bäst.

Jag skulle nog ta ett litet break från musiken och arrangera om låten när du vilat dina öron så att den blir mer sammanhängande.

Jag skulle nog också dra ner volymen på synthen, den tar över lite för mycket.

Du har bra sound i den, men du behöver nog arrangera om låten lite för att få det mer sammanhängande.

Hoppas det hjälper!

/Fred

Postat

Tack så mycket. men när du pratar om att arrangera om låten hur menar du då?

att jag ska lägg t.ex pianot mer i början eller slutet. eller ska jag ta och göra nya delar i låten?

Postat (redigerat)

Nja.. jag menar nog hela flytet i låten. Försöka göra om delar så att det blir mer streamlined.. svårt att förklara 😕

Jag skulle rekommendera att vila öronen en dag och sedan lyssna om igen.

Skriv sedan ner det du tycker är bra och vad som bör göras om..

Redigerat av Drik
Postat

Men generellt är melodin bra osv och jag är inte så bra på att fixa till ljud än. men bas gången har jag försökt göra så att den inte går efter melodin men jag får inte fram något finns det några bra grund knep om jag vill ta fram en bra bas gång som inte går efter melodin?

Postat

NU funkar länken igen ett par timmar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.