Jump to content
Annons

Recommended Posts

Letar efter nån site där man kan hitta bra vocal samplingar, engelska såklart med brittisk dialekt hellst, dialekten spelar dock inget roll men är det nån som vet vart man kan hitta scyssta vocals så vore jag ytterst tacksam!'

cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag vet att det inte är speciellt PK att uppmana till piratkopiering, men i ärlighetens namn tycker jag du ska göra en sökning på ett P2Peer program. Använd frasen "vocals only" då du söker. Hoppas jag inte blir bannad för det här.

Ingen risk, allt material på P2P-nätverken är inte skyddat.

Att använda P2P är inte olagligt i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Spela in själv såklart!

Exakt vad är du ute efter?

Genre & style?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag vill ju inte ha en hel låt-text utan bara små speech/skrik samples.

Genren är ju såklart uk hardhouse

Viktigt att specifiera just "UK"? Kommer det hardhouse från många andra ställen i världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jo.. UK Hardhouse är väl den vanligaste.

Kanske även den bästa?

Men sen har du ju Detroit Hardhouse, tysk, holländsk, till och med fransk..

Jaja, du kan gräva hur långt du vill. Men det låter faktiskt annorlunda.

Men UK hardhouse är väl den "vanligaste", sen kommer nog tysk å sen detriot. Detroit är riktigt fet, tungt med mkt trummor o percussions 🙂

I love that kind of stuff!

😎

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Det coolaste är väl ändå att studsa in i avdelningen Samarbeten och be någon shouta några rader i mikrofonen och skicka till dig... Annars hittar du säkert något bra på dessa sidor: 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det coolaste är väl ändå att studsa in i avdelningen Samarbeten och be någon shouta några rader i mikrofonen och skicka till dig... Annars hittar du säkert något bra på dessa sidor: 😮

Man får tacka för länkarna 🙂 ska kolla upp dem

Och ja, det är ett måste att säga att det är UK Hardhouse 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det coolaste är väl ändå att studsa in i avdelningen Samarbeten och be någon shouta några rader i mikrofonen och skicka till dig...

Yes!

Har varit med på flera såna grejer på forumet.

Blir mer personligt än samplingar & speechsynthar

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
jo.. UK Hardhouse är väl den vanligaste.

Kanske även den bästa?

Men sen har du ju Detroit Hardhouse, tysk, holländsk, till och med fransk..

Jaja, du kan gräva hur långt du vill. Men det låter faktiskt annorlunda.

Men UK hardhouse är väl den "vanligaste", sen kommer nog tysk å sen detriot. Detroit är riktigt fet, tungt med mkt trummor o percussions 🙂

I love that kind of stuff!

😮

Va? Gör man hardhouse i Detroit? Hade jag ingen aning. Iofs hade jag ingen aning om att det gjordes hardhouse utanför UK, trodde det var ett UK fenomen helt och hållet. Men å andra sidan har jag aldrig brytt mig om hardhouse scenen. Minns att jag någon gång lyssnat på någon hardhouse låt, var väl nå tidy shit, jag insåg direkt, efter 10 sek, att det inte var något för mig alls. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Postat (redigerat)

Önskar jag orkade förklara skillnaden mellan Uk hardhouse och all annan Hardhouse. Men det svennen refererar till Techno är ju Scooter medans jag menar Guy mcaffer och en annan Jeff Mills. Men för att återgå till ämnet lite så är UK Hardhouse ...Nu alltså lite mer melodisk. Svårt att skilja Uk Hardtrancen och Uk Hardhousen åt i bland. Jag har ett gäng mixar på Bendys hemsida. Jag blandar främst Uk Hardhouse och Uk Hardtrance men klämmer in Trance och Techno också.(www.djbendy.net) Sök efter Dj Tobias J. Missbedöm inte Hardhouse med Scousehouse bara....................Öööööööfff orkar inte mer. 😲

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Letar efter nån site där man kan hitta bra vocal samplingar, engelska såklart med brittisk dialekt hellst, dialekten spelar dock inget roll men är det nån som vet vart man kan hitta scyssta vocals så vore jag ytterst tacksam!'

cheers!

Men cludis..

Jag har ju sagt till dig att jag gärna skrålar lite till dig.

Dock har jag lite mkt att göra just nu, håller på o bygger ett vocalsamplepack till en annan just nu i studion, men skicka ett pm eller så höres vi på msn!

Btw.

Håll er till topic, diskusen ang genre/subgenre kan ni ha i någon annan tråd!

/// Thomnas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ju inte ha en hel låt-text utan bara små speech/skrik samples.

Genren är ju såklart uk hardhouse

Viktigt att specifiera just "UK"? Kommer det hardhouse från många andra ställen i världen?

Nyss hytte jag med näven o påpekade att ni skall hålla er OnTopic, men måste nästan småskratta lite: " Viktigt att specifiera just "UK"? Kommer det hardhouse från många andra ställen i världen?"

Skärpning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...