Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tack! Hade gärna också sett Anna Ternheim (visste inte att hon var där faktiskt) med hennes vackra melodier men tycker hon borde sjunga på svenska. Håller dock med om att det ibland känns lite trångt med alla skönsjungande tjejer med luta på magen... 😕

Android: Visfestivalen var kanonbra! Startade med att himlens portar öppnade sig men sen...

Annons
Postat

Ternheim var väll inte där?

Det som många songwriters gör som är störande är när dom lägger på piano, stråk, slagverk, kör, elgitarr och så vidare.

Till exempel såg jag winnerbäck våren 2004. som "förband" var elin sigvardsson och en kille som kompade med akegitarr och laapsteel. det blev väldigt intimt med tanke på att det var lisebergshallen som är ganska stor. Veckan efter köpte jag skivan. Oh va dålig den är! inte låtarna eller hennes sång men produktionen.

verkligen packad med gitarrer, pianon, stråk (and so on)...

Postat
Ternheim var väll inte där?

Det som många songwriters gör som är störande är när dom lägger på piano, stråk, slagverk, kör, elgitarr och så vidare.

Nehe, missuppfattade ditt förra inlägg. Yes, äktheten minskar med kvadraten på antalet pålägg. Men vem har inte gått i den fällan... 😛

Postat

Anna Ternheim var ju förband på Kent-turnen...

Ensam på scenen, började vid ett piano med ryggen mot publiken, men med en kamera riktad mot ansiktet. Bilden visades på skärmar bredvid scenen, men en svart ruta täckte ögonen... (Hon verkar inte direkt va en sån som vill utnyttja sitt utseende.) Sedan bytte hon till gitarr...

-Hur skönt som helst!!

Men sedan tycker jag iofs inte att skivan är så dålig heller...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.