Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

FĂ„r mina biljetter idag. Är det fler som ska dit, skulle vara roligt att trĂ€ffa er! Pip till i trĂ„den eller skicka PM eller kontakta mig pĂ„ annat sĂ€tt, sĂ„ kan vi stĂ€mma av nĂ„got 😉.

Vi ses dÀr!

hemsa

Har nu skrivit en sammanfattning lÀngre ner i trÄden. klicka hÀr om du Àr lat

Redigerat av Neko
Annons
Postat

Ok, en mer en jag hÀrifrÄn... nog mÄste det vara fler? Android?

Postat

NĂ€fan.. IĂ„r blir det första gĂ„ngen sen 1999 som jag inte Ă„ker dit. Min festivalkollega vill jobba istĂ€llet; konstigt nog.. 😄. Är inte sĂ„ sugen pĂ„ att Ă„ka dit sjĂ€lv; och sen behöver jag faktiskt sjĂ€lv jobba och spara pengarna. Kanske har rĂ„d med lite studioprylar istĂ€llet för att Ă„ka dit... 😉

/Daniel

Postat

Ses vi dĂ€r dĂ„. Eller jag ser dig i alla fall. Mötte en av er kort pĂ„ SAMA med, men vi ville inte stĂ€lla upp i er ölhĂ€vartĂ€vling... av nĂ„gon anledning... 😉

Postat

Jag tycker det blir sÄ himla dyrt.. Det finns annat att lÀgga pengar pÄ. Men jag har faktiskt semester just dÄ Arvika pÄgÄr.. SÄ det var inplanerat att jag skulle dit. Men men.

//smulan

Postat

Banco De Gaia och VNV Nation lockar. Det sker under min semester sÄ jag hoppas pÄ att komma ditt. Har lite ont om cash efter en flytt sÄ det beror pÄ om jag har rÄd. Hoppas kan man.

Postat

Jaja... vi fĂ„r vĂ€l se hur det blir. jag ska dit, kommer det fler hĂ€rifrĂ„n, tuta i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ ska vi se till att vi kan morsa pĂ„ varandra 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Det lĂ€r ju vara gratis intrĂ€de för oss över femti! Klart coolt iniativ. Jag hĂ„ller pĂ„ och kollar upp transport och ledighet. Om jag Ă„ker skriver jag ett meddelade i trĂ„den. IRL Ă€r ju alltid trevligt. (Kanske int e för er som mĂ„ste stĂ„ ut med mig) 😉😉

Postat

Jag skulle nÀstan kunna tÀnka mig en IRL om det inte blir pÄ omrÄdet, bor ju i Karlstad.... Jaja fÄr se, inget arivka för mig i Är heller tyvÀrr, nu har jag missat tvÄ Är i rad innan det har jag varit dÀr sedan 99 alla gÄnger.

Postat

Vi fĂ„r vĂ€l se vad vi kan göra Ă„t saken Tobbe 🙂 (LĂ€ste först det som du varit dĂ€r 99 gĂ„nger 😉 )

Postat

Jag kommer att vara i Arvika frÄn fredag kvÀll till söndag. Tror inte jag gÄr in pÄ festivalen vilket dÀremot döttrarna gör. Vore kul att trÀffa er som sagt! Var? NÀr? Hur?

Postat

Ska lura lite pÄ det. Jag hÄller just pÄ att ordna med lite transport hÀr nere till och frÄn bussen. Och sÄ snart jag har bekantat mig med arvika via karta, sÄ ska vi se om vi kan bestÀmma trÀff Àven utanför.

Postat

MAn kan ju dra en trÀffa i rondellen mellan omrÄdet och statoilmacken.... Det Àr grymt gott att sitta dÀr i det rena grÀset och drika kalla 3,5or efter att ha tröttnat pÄ tÀlt ljumen öl

Postat

Skulle varit kul! 🙂 Inte rĂ„d. Inga festivaler pĂ„ lĂ€nge har det varit.

Var I arvika 96,97,98. Mycket Dileva dĂ„, men det va skoj 😄

Synd jag missade 95!! Hade gÀrna sett Prodyigy dÄ!

Men fy fan för o Äka dit o inte va syntare, bo pÄ nedersta campingdelen.

Den blir dyngblöt den.

Postat

Ok, dÄ kommer vÀl en sammanfattning av upplevelserna pÄ Arvika. Skriver ned de banden jag ingÄende sÄg och vad jag personligen upplevde om deras spelningar.

Torsdag

SlagsmÄlsklubben.

HÀr var det röjigt som tusan, en otroligt bra start pÄ festivalen. De spelade hur mÄnga sista lÄtar som helst, och höll bra kontakt med publiken.

Khonnor

Relativt nytt för mig, musiken föll mig i smaken, men det var ingen liveshow att tala om och det hela blev tÀmligen ointressant att titta pÄ vÀldigt fort.

Thomas DiLeva

Otroligt driv i den spelningen. En publikkontakt som inte gick av för hackor, och var vÀl en av dem som hade störst publik under hela festivalen. Visst kan en del tycka det Àr lite vÀl flummigt nÀr han pratar om att man ska skrika för att förena sina krafter till en regnbÄge som ger en kosmisk orgasm. Andra, dÀribland jag tycker mer att det Àr kul att nÄgon vÄgar köra sin egen grej utan att bry sig om att andra tittar snett pÄ en. Di Leva har vÀl aldrig gjort annat. Hitkavalkad, och man saknade inte mÄnga av de större lÄtarna. Bra ljud hÀr, satt i och för sig i slÀnten en bit frÄn scenen.

Elegant machinery

Återförenade och glada. HĂ€rligt att se lite svensk synthpop i sitt esse. DĂ„lig koll pĂ„ publikstorleken, stod mitt i gröten. Johan Malmgren tappade bort texterna lite ibland, men det var Ă€ndĂ„ kul att se bandet Ă„terförenat spela sina gamla lĂ„tar. Ok scenshow (Johan stod för hela showen, de andra stod mest och syntade i bakgrunden) och helt ok ljud.

DAF

Ytterligare en av de banden med bÀst publikrespons under festivalen. Pumpade pÄ hÄrt och lÀnge, bra lÄtval och en grym publikkontakt. Gabi fick inte bara publiken blöt av svett utan tömde nog 10 vattenflaskor över den, och sig sjÀlv. Blött och hÀrligt.

New Order

SÄg mest New Order för att ha sett dem live, de Àr inte direkt ett band jag lyssnar pÄ normalt. Men det var en helt ok spelning, Àven om mÄnga sa att de mest spelade pÄ rutin och att den egentligen inte var nÄgot speciellt. Jag kan ju hÄlla med om att det inte var sÄ mycket röj pÄ scen, men frÄn vad jag sett av deras livespelningar tidigare (video) sÄ var de inte det dÄ heller, sÄ man kanske inte skulle förvÀnta sig annat. Mitt helhetsintryck var positivt.

Fredag

Nu har regnet kommit till festivalen. Torsdagen var solig och skön. Gick inte pÄ en enda spelning förrÀn klockan 18 dÄ Lars WinnerbÀck & Hovet Àntrade Vintergatan. Regnet kom lite dÄ och dÄ under kvÀllen. uppehÄll under winnerbÀck om jag inte missminner mig.

Lars WinnerbÀck & Hovet

Bra driv och mycket glÀdje pÄ scen. Ett av de större minnena frÄn den hÀr konserten mÄste nog ÀndÄ vara att de spelade i en och en halv timme. Har inte mycket att klaga pÄ under den hÀr spelningen. Mycket trevlig stund i leran.

Tiger Tunes

Danskt band, och de var glada som tusan pÄ scen. Blev tipsad om bandet pÄ vÀgen upp till Arvika, sÄ jag tÀnkte jag kunde gÄ och se dem. Var inte helt övertygad och gick efter halva konserten. Inte för att konserten i sig var dÄlig, utan för att det inte riktigt var nÄgot för mig just dÄ.

Electrocute

Troligen det absolut sÀmsta ljudet pÄ hela festivalen. Man kunde inte höra mycket av varken sÄng eller elgitarrer. Scenshowen bemöttes dock vÀl av publiken, dÄ det Ämades och krÄmades pÄ scen. KlÀttrades och dansades pÄ högtalare. Men kom man dit för att lyssna sÄ var det rÀtt sÄ bortkastad tid.

VNV Nation

MÀktig spelning lÀtt regn under hela spelningen och Ronan var vÀl kanske nÄgot besviken pÄ vÀdret, men vi som stod lÀngst fram och hoppade tror jag i majoritet var glada över det svalkande regnet som föll pÄ vÄra huvuden. Bra blandning av nytt och gammalt, till och med lÄtarna frÄn de senaste plattan som jag sjÀlv upplevde som otroligt svag, gjorde sig bra live. Sjukt bra driv och publikkontakt. För min del den absolut bÀsta konserten pÄ festivalen, Àven om det fanns bÀttre ljud under andra spelningar. Dock var det inte direkt dÄligt.

The Similou

Skön scenshow med bildspel och en mysig kÀnsla. Nackdelen Àr vÀl att de hade ett rÀtt begrÀnsat lÄtval med tanke pÄ att de bara slÀppt en skiva som Àr vÀldigt blandad.

Tough Alliance

Ohyggligt dÄlig liveshow. TvÄ killar som kommer in pÄ scen och sjunger playback till. Visst playback kan göras bra, men Àven otroligt dÄligt. DÄligt blir det nÀr sÄngaren ibland helt sonika inte Àr dÀr den enda micken Àr och sÄngen mal pÄ ÀndÄ. Inte bÀttre blev det av att den andre killen som var med, vars uppgift jag inte begriper Àn, var pÄ scen ungefÀr 10% av spelningen. Han försvann nÀstan direkt och kom vÀl tillbaka efter en stund med en kebabtalrik. SÄngaren höll med jÀmna mellanrum upp en handduk pÄ vilken de skrivit Embassy. Dock sÄ var fansen frÀlsta och jublade, jag var inte övertygad.

Fredag

Fortfarande regn, mycket skurar.

Din Stalker

Hannes ifrĂ„n SlagsmĂ„lsklubben kör sitt soloprojekt och jag kan inte vara mer Ă€n nöjd med resultatet. Mycket nytt och gammalt pĂ„ samma gĂ„ng. Synd att publiken inte var större Ă€n vad den var, men kul var det. BĂ€st mĂ„ste nog Ă€ndĂ„ vara nĂ€r hans laptop dog pĂ„ scen och han lite paff sĂ€ger: "Öh hej... batteriet tog slut men jag kan starta den igen" Vilket Ă€ven var det första han sa under spelningen. 😏 Trots detta missöde sĂ„ var det i mina ögon en mycket kul och givande spelning. Strul med ljudanlĂ€ggningen var dock nĂ„got som irriterade mig nĂ„got.

Robyn

Tveklöst det bÀsta ljudet pÄ festivalen skön scenshow komplett med klÀdbyte och allt. Skön blandning av gamla och nya lÄtar, men en stor vikt lÄg pÄ större hits. Den som förvÀntade sig nÄgot annat kanske blev lite besviken över lÄtvalet, men i övrigt var det en otroligt skön spelning med mycket kÀnsla och glÀdje.

Lo-Fi-Fnk

Go kÀnsla pÄ scen, nya och gamla lÄtar men av nÄgon anledning sÄ kan jag i efterhand sÀga att spelningen inte lÀmnade nÄgra enorma intryck. Lite synd eftersom jag gillar bandet.

Welle Erdball

MÀktigt Àr nog ett bra ord, ett och trÄngt ett annat. Alldeles för liten scen, folk stod packade Àven en bra bit utanför den lilla öppna lokalen. Kunde helt klart hÄllits pÄ en större scen. Mycket livespÀx och otroligt driv i publiken. Mycket nöjd med den hÀr spelningen, Àven om jag var tvungen att gÄ en liten bit frÄn slutet pÄ grund av ett mycket viktigt telefonsamtal. Kan inte heller sÀga att det Àr ett av mina favoritband, men likvÀl var det otroligt skönt att stÄ dÀr i publiken och skutta runt. Ett av festivalens starkaste minnen.

8 khz mono

Troligen de som höll igĂ„ng publiken hoppandes bĂ€st av de mindre banden. Upplevde nog bara sĂ„nt hoppande pĂ„ welle, smk, vnv och infected mushroom. Tycker att 8khz har mycket gott sĂ€llskap. Lite kritik till ljudteknikerna dĂ„ jag upplevde ljudet som lite vĂ€l mullrigt. SjĂ€lv fick jag skavsĂ„r pĂ„ tĂ„rna och var trött i benen. Även hĂ€r var det gott om bildspel och ljus. MĂ€ktigt.

Infected Mushroom

Mycket gitarrer och dunk, blev faktiskt pÄ nÄgot vis lite besviken. Men visst, det var sjukt mycket hoppande och varmt. Men vattnet kom aldrig förbi de som stod lÀngst fram dÄ de kastade ut vattnet de inte ville ha. De tog fram brandslangen och spolade pÄ publiken senare. Jag satt halva spelningen pÄ grund av förstörda fötter.

Sammantaget: bra ljus tycker jag det har varit under hela festivalen, men ljudet var vÀl inte alltid det bÀsta. VÀdret kan ingen direkt styra över, men jag Àr nöjd ÀndÄ. Visst hade det varit kul med sol hela tiden, men vad tusan, man kan inte begÀra allt. Lite dÄligt med möjligheter att dricka vatten pÄ omrÄdet, det fanns tvÄ kranar, men de kunde varit lite bÀttre utmÀrkta och man kanske kunde erbjudits nÄgot att dricka ur, det var svÄrt att dricka frÄn kranen. Festivalmaten var helt ok, men jag Ät faktiskt hela 3 gÄnger nere i stan. Mulan hette stÀllet, bufé 65 kr. vÀl vÀrt pengarna och möjligheten att fÄ gÄ pÄ riktig toalett.

Otroligt nöjd med festivalen som sÄdan. SÄg fler band, men mycket kort och inget som Àr lönt att ge nÄgon sammanfattning av. Tack Arvika, jag kommer tillbaka nÀsta Är om det blir nÄgot, festivalen gick ju back i Är igen.

Postat

Ahh, fan, jag var juh inte dÀr, och saknar VNV Nation-spelningen nÄgot sÄ otroligt!

Senaste plattan svag? Vad sĂ€ger du? En av de bĂ€sta plattorna genom tiderna 😏. Tycker isĂ„fall att förra plattan, FuturePerfect Ă€r nĂ„got plattare och sĂ€mre.

Iofs, deras tidigare verk (innan FuturePerfect) Ă€r svĂ„ra att slĂ„ 😏

/Daniel

• 2 veckor senare...
Postat

VarsÄgod:)

The similou spelade ju pÄ den minsta scenen, sÄ det var ju lite trÄngt och lite smÄsvÄrt att se. KÀnslan under spelningen var vÀl huvudsakligen mysig snarare Àn nÄgot annat. Det mesta lÀt ungefÀr som pÄ platta, sÄ inga överraskningar dÀr egentligen. DÀremot var det skoj att se lite skumma musikvideor och 80tals klipp frÄn badstrÀnder med solnedgÄng projiceras bakom dem. De hade med sig en trummis om jag inte missminner mig. Spelade pÄ sÄn dÀr keytar och sÄ. Glatt Àr nog egentligen den bÀsta summeringen, glatt och mysigt.

Postat

neko:

Ă€r du ofta ute pĂ„ synth arrangemang, kanske vi sĂ€kert har setts, brukar springa runt pĂ„ det dĂ€r tokigheterna ocksĂ„! 😉

Postat
neko:

Ă€r du ofta ute pĂ„ synth arrangemang, kanske vi sĂ€kert har setts, brukar springa runt pĂ„ det dĂ€r tokigheterna ocksĂ„! đŸ˜±

Mja, varit dÄligt med det tidigare faktiskt. Mest i Är som jag kommit igÄng. Var pÄ SAMA och en liten event som kallas för microdisko, var dÀr i vÄras, men minns ej datum och sidan Àr nere. LÀnk hÀr annars. www.microdisko.net fÄr se nÀr de fÄr igÄng den igen...

Postat

Hah, jag var ju ocksĂ„ dĂ€r, men inte sĂ„g jag till nĂ„n Neko inte... 🙂

Återkommer senare med lite tankar om festivalen, nu var det visst dags att gĂ„ ivĂ€g och fĂ„ sig lite kĂ€k.

Postat

Arvikafestivalen Ă€r ju en favorit. VĂ€rmlĂ€nning som jag Ă€r sĂ„ var det hĂ€r min 11:e festival i rad... 🙁

Tyckte faktiskt att Ärets upplaga var den bÀsta pÄ lÀnge. Nu har jag ju kort minne, sÄ jag kan i stort sett bara jÀmföra med förra Äret, men Ärets var faktiskt hÀstlÀngder bÀttre trots att det pÄ förhand inte sÄ nÄt vidare ut.

-Jfr headlines: Ifjol: Kraftwerk och Skinny Puppy. I Ă„r: New Order??? 😄

Men medan fjolĂ„rets festival mest kĂ€ndes som en enda lĂ„ng vĂ€ntan pĂ„ ovan nĂ€mnda headlines, sĂ„ var Ă„rets schema spĂ€ckat med smĂ„ godbitar... 😆

Torsdag

Missade som vanligt de första banden vi tÀnkt kolla pÄ. Vet inte varför men vi kommer alltid minst en timme senare Àn vad vi tÀnkt oss...

Men de band som vi hann med att se och som var nÄt att ha var iallafall dehÀr:

Elegant Machinery - Trevligt nostalgitripp...

DAF - Kul att Àntligen fÄ se "riktiga" DAF istÀllet för DAF:dos. Och Gabi Àr som vanligt kung!

GĂ„te - Norsk folkmusikrock...! 😳 Riktigt intressant faktiskt, och tjejen sjöng enormt bra.

Sedan Ă„kte vi hem... SĂ„g New Order pĂ„ TV frĂ„n Hultsfred för nĂ„t Ă„r sedan och de var otroligt trista, sĂ„ vi prioriterade sömnen istĂ€llet... đŸ˜±

Fredag

Började med Freddie Wadling (fast vi missade sÄklart början!). Jag dristar mig till att sÀga att den dÀr mÀrklige lilla mannen absolut har vÀrldens bÀsta sÄngröst! Hans version av "Karma police" Àr hÀstlÀngder bÀttre Àn originalet, och dÄ Àr det ÀndÄ en av mina favoritlÄtar...

Lars WinnerbÀck - Ingen favorit alls, men den hÀr konserten var ÀndÄ riktigt trevlig. Bra röj.

Sedan knallade vi runt och sÄg en snutt av Tigertunes, Jenny Wilson och Moneybrother, men det var inget som vi fastnade för...

Hade tÀnkt kolla in Electrocute efter det, men fastnade istÀllet i Andromeda framför Laleh som bjöd pÄ en alldeles underbar konsert!! Det jag har hört av henne pÄ radion innan har vÀl inte varit sÄ spÀnnande, men hennes scennÀrvaro, röst och glÀdje gjorde det hÀr till nÄt alldeles speciellt!

Efter det sÄ kÀndes VNV Nation otroligt stela, men de har ju ÀndÄ gjort en del bra lÄtar sÄ jag stod kvar i regnet framför Vintergatan och lyssnade... Kul att ha sett dom...

Innan hemfĂ€rd knallade vi förbi SITD, men efter 1 minut kom vi fram till att det bara var Ă€nnu ett trist "bodyband" som det i min mening finns alldeles för mĂ„nga av... Varför lyssna pĂ„ en trist kopia nĂ€r man kan hitta originalen (Front 242/Nitzer Ebb/etc) i sin skivsamling hemma...? đŸ˜±

Lördag

Robyn!!! Kanonspelning! 🙂

The Ark var bra, men iom att jag inte alls tycker att deras senare skivor nÄr upp till debutens kvalitet, sÄ var det hÀr ÀndÄ flera snÀpp sÀmre Àn nÀr jag sÄg dem dÄ...

Welle:Erdball - Inte min kopp te. Lite smÄkul men inte sÄ mycket mer...

Deine Lakaien var nog den spelning jag sett fram emot mest, och det var Àven den som gjorde mest intryck. TvÄ gamla farbröder, en mikrofon och en flygel... =MAGI!! Har aldrig sett nÄn spela piano pÄ det sÀttet, och aldrig hört en flygel lÄta sÄ heller... Han spelade med trumpinnar, ölglas... (Fick mig att önska att jag hade haft nÄn inspirerande pianolÀrare istÀllet för trÀbocken som fick mig att tröttna i 8:e klass.) Ja, kort sagt: Det bÀsta jag sett pÄ mycket lÀnge!!

Postat
neko: ah gött, sĂ„g du oss pĂ„ sama 😳

necro.

jÀvligt kul kvÀll annars

SÄg er pÄ SAMA ja. SÄg er lite pÄ Arvika med, men inte sÄ mycket att det var relevant att skriva om spelningen. SÄg ytterst lite, kanske var pÄ vÀg mellan camping och festivalomrÄde Ät nÄgot hÄll. Vet faktiskt inte.

Postat
Arvikafestivalen Ă€r ju en favorit. VĂ€rmlĂ€nning som jag Ă€r sĂ„ var det hĂ€r min 11:e festival i rad... 😎

Tyckte faktiskt att Ärets upplaga var den bÀsta pÄ lÀnge. Nu har jag ju kort minne, sÄ jag kan i stort sett bara jÀmföra med förra Äret, men Ärets var faktiskt hÀstlÀngder bÀttre trots att det pÄ förhand inte sÄ nÄt vidare ut.

-Jfr headlines: Ifjol: Kraftwerk och Skinny Puppy. I Ă„r: New Order??? đŸ˜±

Men medan fjolĂ„rets festival mest kĂ€ndes som en enda lĂ„ng vĂ€ntan pĂ„ ovan nĂ€mnda headlines, sĂ„ var Ă„rets schema spĂ€ckat med smĂ„ godbitar... 🙂

Torsdag

Missade som vanligt de första banden vi tÀnkt kolla pÄ. Vet inte varför men vi kommer alltid minst en timme senare Àn vad vi tÀnkt oss...

Men de band som vi hann med att se och som var nÄt att ha var iallafall dehÀr:

Elegant Machinery - Trevligt nostalgitripp...

DAF - Kul att Àntligen fÄ se "riktiga" DAF istÀllet för DAF:dos. Och Gabi Àr som vanligt kung!

GĂ„te - Norsk folkmusikrock...! 😳 Riktigt intressant faktiskt, och tjejen sjöng enormt bra.

Sedan Ă„kte vi hem... SĂ„g New Order pĂ„ TV frĂ„n Hultsfred för nĂ„t Ă„r sedan och de var otroligt trista, sĂ„ vi prioriterade sömnen istĂ€llet... 😛

Fredag

Började med Freddie Wadling (fast vi missade sÄklart början!). Jag dristar mig till att sÀga att den dÀr mÀrklige lilla mannen absolut har vÀrldens bÀsta sÄngröst! Hans version av "Karma police" Àr hÀstlÀngder bÀttre Àn originalet, och dÄ Àr det ÀndÄ en av mina favoritlÄtar...

Lars WinnerbÀck - Ingen favorit alls, men den hÀr konserten var ÀndÄ riktigt trevlig. Bra röj.

Sedan knallade vi runt och sÄg en snutt av Tigertunes, Jenny Wilson och Moneybrother, men det var inget som vi fastnade för...

Hade tÀnkt kolla in Electrocute efter det, men fastnade istÀllet i Andromeda framför Laleh som bjöd pÄ en alldeles underbar konsert!! Det jag har hört av henne pÄ radion innan har vÀl inte varit sÄ spÀnnande, men hennes scennÀrvaro, röst och glÀdje gjorde det hÀr till nÄt alldeles speciellt!

Efter det sÄ kÀndes VNV Nation otroligt stela, men de har ju ÀndÄ gjort en del bra lÄtar sÄ jag stod kvar i regnet framför Vintergatan och lyssnade... Kul att ha sett dom...

Innan hemfĂ€rd knallade vi förbi SITD, men efter 1 minut kom vi fram till att det bara var Ă€nnu ett trist "bodyband" som det i min mening finns alldeles för mĂ„nga av... Varför lyssna pĂ„ en trist kopia nĂ€r man kan hitta originalen (Front 242/Nitzer Ebb/etc) i sin skivsamling hemma...? 😛

Lördag

Robyn!!! Kanonspelning! 🙂

The Ark var bra, men iom att jag inte alls tycker att deras senare skivor nÄr upp till debutens kvalitet, sÄ var det hÀr ÀndÄ flera snÀpp sÀmre Àn nÀr jag sÄg dem dÄ...

Welle:Erdball - Inte min kopp te. Lite smÄkul men inte sÄ mycket mer...

Deine Lakaien var nog den spelning jag sett fram emot mest, och det var Àven den som gjorde mest intryck. TvÄ gamla farbröder, en mikrofon och en flygel... =MAGI!! Har aldrig sett nÄn spela piano pÄ det sÀttet, och aldrig hört en flygel lÄta sÄ heller... Han spelade med trumpinnar, ölglas... (Fick mig att önska att jag hade haft nÄn inspirerande pianolÀrare istÀllet för trÀbocken som fick mig att tröttna i 8:e klass.) Ja, kort sagt: Det bÀsta jag sett pÄ mycket lÀnge!!

Synd att vi inte kunde trÀfffas dÀr, försökte nog fÄ tag i dig innan, men det gick vÀl inte sÄ bra. kanske skulle engagerat mig mer...

Snackade i alla fall med zkh42 hÀr pÄ forumet. Krister frÄn 8khz mono.

vad gĂ€ller spelningar sĂ„ verkar vĂ„r smakt gĂ„tt isĂ€r lite, sĂ„ vi kanske mest hade suttit och druckit öl, vilket iofs ocksĂ„ Ă€r vĂ€ldigt trevligt! 😛 Packa dig ner till IRL i Malmö sĂ„ ses vi dĂ€r istĂ€llet! ;D

Postat

Jag var pÄ visfestval i Kil pÄ lördagen. Svag för singer/songwriter-traditionen. Ane Brun och Ed Harcourt, nÄn som sÄg dessa?

Postat (redigerat)

Hah!! Jag Àr uppvuxen i och strax utanför Kil...!! Vad tusan gjorde du dÀr?

Mamma och pappa var förresten ocksÄ pÄ visfestivalen.

Edit: Jag sÄg förresten typ 10minuter pÄ Ed Harcourt. Det lÀt bra, men inte riktigt min kopp te...

Redigerat av android
Postat

Ane Brun var skitbra. Gillar ocksÄ den typen av musik. dock kÀnns det som det blev lite mycket ett tag med Elin Sigvardsson, anna ternheim, frida hyvonÀn m.m.

Det som var skönt med ane brun, Àr att hon hade en sÄ personlig röst. Hade inte hört nÄgot innan konserten vilket ofta Àr ett minus tycker jag men det hÀr var skitbra. Ska f.ö se henne pÄ göteborgskalaset snart. göött

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.