Jump to content
Annons

Notutskrift

MusicGene

Recommended Posts

Jag använder Cakewalk Sonar och har skrivit några kör-arr som jag vill skriva ut. Dessvärre så blir det så yttepyttigt och luftigt när man skriver ut det med Sonar. Finns det något bättre program för att skriva ut noter (gratis kanske tom)? Jag vill också kunna lägga till text och "musikaliska kommandon".

Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

lilypond var inte heller det jag sökte efter. Det funkar ungefär som LaTeX, dvs man matar in noterna i en textfil och sen kan programmet skriva ut den. Snyggt och fint, men jag vill bara skriva ut en midi-fil med lyrics...

Dela på andra sajter

lilypond var inte heller det jag sökte efter. Det funkar ungefär som LaTeX, dvs man matar in noterna i en textfil och sen kan programmet skriva ut den. Snyggt och fint, men jag vill bara skriva ut en midi-fil med lyrics...

Om det är så enkelt kan jag nog fixa det här åt dig. Har köpt Finale Printmusic, den kan läsa in midifiler så vitt jag vet, även om jag inte använt just den funktionen än.

// David

Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Testa att ladda ned NoteWorthy Composer från deras hemsida. Demon funkar fullt ut, men skriver på varje rad att den är en demo, på utskriften. Köpevarianten avslutar varje sida med mitt namn, årtal och copiright c i en ring. Den fixar MIDI, in och ut och sekvensern är skitbra, skriv i noter och hör via ljudmodul elller vad du vill.

Adress: www.ntworthy.com

Dela på andra sajter

Mitt favoritprogram SSPro fixar det rätt snyggt. En demo finns tydligen fortfarande att hämta här så programmet är inte helt ute...trots många år på nacken. VSTi/DXi var väl inte uppfunnet när det skrevs.

Övrig info: Record your Audio and MIDI data, then edit the tracks using Pro's powerful pattern based sequencing. Depending on hardware, you can have up to 25 stereo audio tracks and 1000 MIDI tracks.

Sound Studio Pro provides you with a huge number of powerful effects. For audio tracks there is Time Stretching, Pitch Shifting, Compression, Reverse, Fade In / Out, Insert, Tremolo and Panning, plus more than 30 Real Time audio effects such as Echo, Delay, and Reverb.

For your MIDI tracks, Sound Studio Pro gives you Groove Quantize with Groove Capture (from Wave file or MIDI file), an Arpeggiator (Guitar Strum, Analogue Bassline Sequences), Humanizer, Time Machine, and Controller Sweep Generator.

System Requirements: Pentium 120 MHz; min. 16MB RAM; min. 20MB free HD space; SVGA monitor; a MIDI interface or PC sound card with a MIDI interface.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.