Jump to content
Annons

Benassi basslinga


Lofobia

Recommended Posts

Halloj!

Jag har länge setat å försökt knopat ihop en benassi liknande basslinga som jag vill använda mig utav i en av mina nya produktioner..

Får inte til ldet,.. Någom som kan hjälpa?!

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

nja det är la typ samma ljud stortsett..

Det enda Benny Benassi gör är att Sidechaina sönder sina låtar 😉

men å andra sidan, det låter coolt 🙂

Funktionen du är ute efter, är stortsätt samma bas som Pazo har i sin låt, fast du måste kunna Sidechaina den på ngt konstigt vänster

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

I Reason 3 finns det funktion för det...

du använder helt enkelt en mClass Compressor och sätter på din basslinga, sedan splittar du det instrument du vill ska påverka basslingan t.ex. basstrumman, med en spider audio merger/splitter, drar ett kabelpar till mixern och ett till sidechain ingången till kompressorn... voila, nu har du sidecain på din basslinga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra, kanske bättre, att sidechaina i Reason 2.5 också med hjälp av envelopföljaren i Scream-modulen.

så du föredrar också mixer-sidechainingen i vissa avseenden?! gött! jag trodde jag var ensam 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra, kanske bättre, att sidechaina i Reason 2.5 också med hjälp av envelopföljaren i Scream-modulen.

så du föredrar också mixer-sidechainingen i vissa avseenden?! gött! jag trodde jag var ensam 🙂

Jag brukade köra 2,5:ans kompressor sidechain. Fick in ett sånt göttigt ljud när jag gjorde så :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...