Jump to content
Annons

Olinda / Playboy Bunny


Mr Keys

Recommended Posts

Olinda med många andra ahde inte haft en chans utan en massa pengar i ryggen.

Ledsen att göra dig besviken, men det är inte nån som lyckas 'utan en massa penagr i ryggen'.

Tyvärr sant! Jag tror dock på internet och gammalt hederligt, ihärdigt uppträdande.

Jag kanske lever i en bubbla, men jag tror att har man verkligen nått att komma med i musikväg så är det bara en tidsfråga innan man slår igenom. Förr eller senare träffar man på en branchhaj som får upp ögonen för en. Eller inte.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tyvärr sant! Jag tror dock på internet och gammalt hederligt, ihärdigt uppträdande.

Jag kanske lever i en bubbla, men jag tror att har man verkligen nått att komma med i musikväg så är det bara en tidsfråga innan man slår igenom. Förr eller senare träffar man på en branchhaj som får upp ögonen för en. Eller inte.. 😉

Helt riktigt. Förr eller senare behöver man dedär pengarna i ryggen om man vill nå ut till en större publik. Det kan räcka med att träffa på dendär enstaka människan med det rätta intresset och de rätta kontakterna. Och den personen träffar man ju inte om man står i replokalen och hoppas på att "bli upptäckt". Att åka ut och spela är nog ett av de bättre sätten att marknadsföra sig. En demo och en hemsida är ju inget annat än ett visitkort deluxe egentligen.

Är du redan känd av nån anledning så kan du däremot räkna att det finns gott om människor som vill utnyttja din status för att tjäna pengar. Så det är ju inte så konstigt att fotomodeller och dokusåpakändisar får erbjudande om att göra musik. Vad som är konstigt däremot är väl att de inte har mer självrespekt utan går med på vad som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Som man säger, en olycka kommer sällan ensam. 😆😄😎

Aftonbladet: Jessica på barturné – med skandalmanager

Går allt bra kan det bli både skiva och musikvideo. Mikael Brinkenstierna har erbjudit dem ett kontrakt.

  – Jag är inte världens bästa sångerska. Och inte han heller, säger Jessica och nickar mot Robin som protesterar högljutt.

Varför?

Hon är inte sångerska.

Hon har inte ambitionen att vara det heller och hon säger ärligt till Aftonbladet att hon inte sjunger bra.

Brinkenstierna - ett hån mot musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns tydligen mycket energi till övers för att häckla personen ifråga, hur ful eller snygg ni än tycker hon är... sätt er och inspireras av låten och gör ngt av det istället. 🤪

Kommer inte jag att göra... vill dock påpeka att tråden som var uppe, för ngn månad sedan, som frågade varför det inte hänger så mycket tjejer på forumet (eller om frågan var om de var ljudtekniker, kommer inte ihåg?) får än en gång sitt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
vill dock påpeka att tråden som var uppe, för ngn månad sedan, som frågade varför det inte hänger så mycket tjejer på forumet

För att de hellre klär av sig och gör musikvideos med Brinkenstierna? 😆

EDIT: Åh herregud vad låg nivå det är på tråden. Jag läste bara trådens titel och sista inlägget.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

sätt er och inspireras av låten och gör ngt av det istället. 😕

Nej tack, min musik ska inte inspireras av Olinda eller Jessica.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh herregud vad låg nivå det är på tråden.

Tja, ämnet satte väl nivåen antar jag... 😄🥰

Jaja, jag kunde bara inte låta bli. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

sätt er och inspireras av låten och gör ngt av det istället.  😕

Nej tack, min musik ska inte inspireras av Olinda eller Jessica.

Man kan ju skriva musik med avsky och illamående som tema... eller hur? Jag behandlar ofta sorg och avky själv. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Årets avdammning av gammal tråd och lite o.t.

Ähh...skiter i dessa människor...de förstör sina liv och förstår sen att de inte lärt sig något.

So Long

Zyan

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...