Jump to content
Annons

Får det er rökare på bättre tankar?  

5 röster

1. 1. Får det er rökare på bättre tankar?

• Ja - jag lägger av direkt!!
      1
    • Nja - jag väljer bland white trash!
      0
    • Nä, jag skiter la i vad du säger.....
      3

Recommended Posts

Postat

Låtnamn: OM DU

Artist: O R R I S

Genre: BALLAD

Låtlängd: 4:17

Kompositör: O R R I S

Producent: O R R I S

Medverkande:

Kenneth Larsson - Sång

Dick Andersson - Sång

Jerry Orrebacken - Resten

Inspelningsår: 2004-05

Format: MP3

Storlek: 4 Mb

Status: Färdig demo

Övrigt: Låten är skriven som en varning till alla tjejer som röker och vad dom då kan gå miste om ifall att killen i fråga är lika nitisk som jag. *s*

Annons
Postat

1) Du måste EQ:a en hel del på den här

2) Det låter som en melodifestivallåt

3) Leadsångaren har ganska otränad röst

4) Leadsångaren står för nära micken när du sjunger, ljudet spricker...

5) Spela in den igen och skicka till Marianne! 🙂

6) Status: Skiss?

Jobba på!

Postat

Stämmorna imponerar och melodin är rätt ok men samma slinga i över fyra minuter blir lite enformigt. En chorusbas med långa toner hade passat bättre i stället för den funkiga slapbasen som jag inte tycker passar in och dessutom spelar fel toner låter det som (hörs tydligast vid 02:32). Likaså septimaackorden på plockgitarren på slutet låter konstigt men ni kanske vill komma ifrån det sockersöta där? Ljudet på gitarren är däremot kanon! (önskar jag kunde få det).

Postat

Mycket skön låt! Men det har blivit överstyrt i sången och lite otydligt med texten. Jag tror man ska städa upp lite bland stämmorna så att dom blir tajtare. Det blir lite grötigt då en andra sångtagning varierar med att vara dubbning och andrastämma i vissa toner.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.