stoeveln Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Har en Ibanez rg-370 som har 2 humbucker och 1 singlecoil-mikrofon. Dessa kan man som de flesta säkert vet ställa in 5 olika "kombinationer" av. Jag har inte provat så mycket att byta runt på mickarna, det blir mest så att ska det vara lite tyngre distat blir det mickreglaget längst ner, för vissa solon läget högst upp och för odistade saker det mittersta läget. Det är med andra ord 2 st lägen som jag aldrig använder. Jag förstår att allt i grund och botten handlar om vad man vill ha för ljud, men vad "brukar/ska/bör/kan" man använda de 5 olika lägena till? 🙂 Skulle va kul å veta hur ni gör och vad ni rekommenderar! 😮
hegobald Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Vilken fråga 🙂 Du använder "spaken" naturligtvis i det läge DU tycker att det låter bra, helt enkelt. thats it! 😄
Stinkey (oregistrerad) Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Prova med att spela samma riff, komp eller solo eller vad som helst i alla fem lägena och lyssna dig fram. Att byta mick vid solo kan vara EN effekt i din verktygsläda.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.