Jump to content
Annons

finemang eller inte?  

8 röster

1. 1. finemang eller inte?

• finemang!
      2
    • bra!
      3
    • godkänt!
      1
    • gör om!
      0
    • lägg ner!
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Bistra Visan

ARTIST/GRUPP: Elias Fredriksson

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 0317

KOMPOSITÖR: Fredrik Eliasson

PRODUCENT: Fredrik Eliason

EV. MEDVERKANDE: Elias Fredriksson, Markus Ingberg, Peter Hedin, Anna Halvarsson, jonas Träskelin

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 160 kbits

STORLEK: 3.7 MB

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Japp, lite halvdeppig akustikpop kan alla behöva såhär på måndagseftermiddagen. Denna låt är en av 15 färdiga som förhoppningsvis skall hamna på cd till hösten. Egenfinansierat, såklart 😳

De andra låtarna skiljer sig i känsla och tempo men konceptet med akustiska instrument är detsamma. Kommer nog att lägga upp en länk med alla låtarna innan jag drar det på press/bränning sen, för att få lite kritik.

Roligt att höra synpunkter på detta, framförallt om hur pass "Färdigt" det låter, nivåer, Master EQ mm.

tack på förhand och ha det!

/E

Annons
Postat

Härligt cozy och deppigt, de e så snyggt när sång stämman kommer in så där perfekt bara aningens 😉

Jag tycker ljudbilden låter fyllig men ändå och luftig....om du förstår vad jag menar

pianoliret är snyggt men pianoljudet gillar jag inte, lite för spinkigt.

skön låt

Postat

Oj! Du (eller vem det är) sjunger som Peter Svensson i Paus (Cardigans). Så där rödvinssluddrande. 🙂

Ingen hit, men en helt klart soft låt! Skön text.

Postat

hehe...tack som fan, Ulrik o Thimmie...jorå..det e jag som sjunger. PAus är ju en stor inspirationskälla 🙂

pianot...hm...för tunt? hur menar du?

Postat (redigerat)

Tycker pianot funkar utmärkt, om det läggs mer bas på pianot kommer det bråka med de övriga instrumenten.

Riktig bra stereobild med gitarrerna, bra produktion/sång/text. Inget negativt från min sida 🙂

Diggar ylandet vid 1:40 i bakgrunden, ger bra variation.

Utmärkt en kväll om man vill bara ta det lungt, chillout me lite rödvin 😄

Redigerat av Drik
Postat (redigerat)
Tycker pianot funkar utmärkt, om det läggs mer bas på pianot kommer det bråka med de övriga instrumenten.

Riktig bra stereobild med gitarrerna, bra produktion/sång/text. Inget negativt från min sida  🙂

Diggar ylandet vid 1:40 i bakgrunden, ger bra variation.

Utmärkt en kväll om man vill bara ta det lungt, chillout me lite rödvin 😄

ahh...tackar käre vän. mmm..det är soft, kanske aningens bittert fast ändå ganska trevligt 😄

kul att du gillar det!

ylandet har både försvunnit och kommit tillbaka under de olika mixarna...kom slutligen fram till att det var bra 😄 och det verkar det ju vara!

Redigerat av Eliasson
Postat
hehe...tack som fan, Ulrik o Thimmie...jorå..det e jag som sjunger. PAus är ju en stor inspirationskälla 🙂

Jag menade bara att du skulle kunna eq'a pianot så det blir lite fylligare, piano liret skulle komma fram bättre och ta tag i en mer....en tanke bara..

Postat

Paus är riktit bra för övrigt. Lite mer vemod hos er och ni är där! 😆

• 2 veckor senare...
Postat

Denna har legat på hårddisken ett tag och mognat ...fastnade inte först men nu! Aldrig har jag blivit så avslappnad av en låt..stiger upp ocgh lägger min arm om min fru och så vi dansar ut på golvet...bra? Yes 😄

Rockypop

Postat
Denna har legat på hårddisken ett tag och mognat ...fastnade inte först men nu! Aldrig har jag blivit så avslappnad av en låt..stiger upp ocgh lägger min arm om min fru och så vi dansar ut på golvet...bra? Yes 😉

Rockypop

hehe...tack så mycket Rockypop, det var fin kritik! Jävligt kul att höra!

Det kommer mer Elias Fredriksson 😉

hälsa frugan!

Postat

Snyggt som fan. Är svag för akustiskt men tycker ofta att det är svårt att få det att låta genuint och bra... Det har ju du lyckats med. Man blir ju lite småsur 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.