Jump to content
Annons

Svänger det bra om Gary  

9 röster

1. 1. Svänger det bra om Gary

• Ja - jisses!
      1
    • Sådär
      5
    • Inge vidare
      1

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Gary Sundgren

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella

* GENRE: Trams

* LÅTLÄNGD: 5 min

* KOMPOSITÖR & PRODUCENT: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2004/2005

* FORMAT: mpg

* STORLEK: 6,9 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Ni som varit med här ett tag känner kanske igen den här låten. En småkrejsy hyllning till AIK-backen Gary som jag gjorde förra året. Nu har dom lirat den i Gnagets webb-radio och jag har fått en del mejl från diggande AIKare, så jag fräschade till den lite med lite nya körer, trummor och annat.

Hur låter det? Tanken är att det ska vara lite småhysteriska trummor, men jag har rätt begränsat sound med mina sampletank drums. Här låter det nästan som en kulspruta.....

Annons
Postat

Ja ljuden kan man ju inte säga är bra och personen sången handlar om är ju inget hänga i julgranen heller (Passa Gary!) 😏

SUPERETTAN 😄

hoppas dock att ni går upp så vi (DIF) får spöa er i derbyna igen 😄

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Ja, den når inte upp till den Hammagrellastandard vi vant oss vid.

Tyvärr ett av dina svagare spår, remixen till trots.

//nemo

Postat

Soundet kanske inte är riktigt 100%. Gitarren låter lite tunt och skulle behöva lite lägre register i verserna enl. min mening.

Virveln låter som man skjuter luftgevär på den 😳

Kul och bra låt annars 😆

Postat

Inte för att ta luften ur dig ...men svårt att vara objektiv då jag håller på ett bättre Sthlm:slag 😆 ...men av dom låtar jag hört från dig ( och det är varenda en)tror jag....så känns inte denna så stark...och jag tror det är för att tyngdpunkten ligger mer på texten här och i andra starka låtar från dig går musiken aningen före....

Kom igen nu och snickra ihop en kalaslåt och skit i gnaget 😳😄 (det gör jag)

Postat

Mixen låter tunn.. ungefär som när man sitter o mixar med en fet förkylning 😛

Husomhelst så borde du nog backa på en hel del processing för att färgen ska komma tillbaka..

Låten är ju annars i sann Hammagrellianska anda

Postat

Hmm, glömde skriva det - Djurgårdare och Hammarbyare får INTE kommentera den här låten, ni saknar ju fullständigt objektivt omdöme!!! 😛

Nå - förutom trummorna, vad är det som låter tunnt Demonen?

Ni andra - ja ok, jag ska knåpa ihop något nytt alldeles strax! 🙂

Postat (redigerat)

Nu kan jag ju inte hela din historia, men den där om skyskrapan fick mig att vindögt gå på händer joddlande runt kvarteret. Ehh... det här är väl en mellanlåt va?

Småsnygg refräng.

Å andra sidan; rejält bättre än det mesta den där AIK-trubaduren åstadkommit...

(och jo, jag är åtminstone ingift AIK-are, fast när ni kommer till östergötland så håller jag på ÅFF)...

/Bengan

Edit: Röstade "sådär"

Edit en gång till: Jag har lyssnat igen. och - hoppas jag inte skiter i ett blått skåp nu - det är faktiskt texten som inte riktigt håller. Personligen vill jag höra ännu mer skärpa i rimmen / formuleringarna och mer vansinne. Nu känns det lite för gråljummet och du kan säkert lyfta en dimension till. Grundidén, att göra en "Gary"-låt, är ju lysande.

Redigerat av Vallhagen
Postat

Hehe. Just den här låten innehåller några av mina favvo-rader bland dina alster:

"Betalar mer än 90 spänn för att få hänga jackan på en krok

Stiger fram till baren, visar fingrarna och får ett glas med mod"

En ironi jag verkligen kan relatera till! 😉

Men jag tyckte trummorna lät bättre i förra versionen, de sticker ut som fjuttiga men vassa nålar i denna. Sången låter dock bättre mixad i denna.

Men den håller Hammagrella-anda oavsett. 😉

Postat

hehe... cool låt! Det jag tycker om mixen är redan kommenterat så det struntar jag i.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.